Google Współczynnik Odrzuceń Jaki ma być? Jak poprawić?

No Comments

Google definiuje współczynnik odrzuceń jako ilość odwiedzonych stron w jednym wejściu do pierwszej strony i mierzy to w procentach. Innymi słowy odwiedzający odwiedza pierwszą stronę i jest tak zainteresowany informacjami zawartymi na stronie, że przechodzi do następnych stron, lub wychodzi z naszego serwisu internetowego. Odbija się od strony i wraca ponownie skąd przyszedł. To nie jest dobra rzecz.

Współczynnik odrzuceń – Analytics – Pomoc

Dowiedz się, czym jest współczynnik odrzuceń i jak go poprawić.W skrócie Współczynnik odrzuceń to odsetek sesji, podczas których użytkownik widzi tylko  …

W prostych słowach, odrzucenie występuje, gdy ktoś odwiedza naszą stronę internetową, a następnie pozostawia ją bez wizyty do następnych stron, lub przechodzi do następnych stron. Na przykład, jeśli uznał, że ten wpis na stronie jest interesujący po wejściu z wyszukiwarki Google na frazę:

Co To Jest Współczynnik Odrzuceń Stron?

Odwiedzający przychodzi z wyszukiwarki do naszej strony, patrzy, czyta stronę i spostrzega, że na stronie nie ma nic ciekawego, interesującego dla niego, potem wychodzi z powrotem do wyszukiwarki Google wybierając inną stronę, lub zatrzymuje się dłużej na stronie a potem przechodzi do następnych stron. Ta wielkość mierzona jest w % i im wyższy współczynnik tym gorzej.

Z punktu widzenia marketingu internetowego, pozycjonowania stron, współczynnik odrzuceń jest to parametr, który określa, jak skuteczna jest zawartości strony internetowej, a to w podejmowaniu gości na naszej stronie jest zadbanie o to, aby zatrzymywać go jak najdłużej na stronie internetowej. Dlatego warto w tym celu dbać o dobrą, wysoką zawartość strony internetowej, aby współczynnik odrzuceń strony był jak najniższy.

Czy To Dobrze Jest, Aby Mieć Niski Współczynnik Odrzuceń?

Niski współczynnik odrzuceń stron jest powszechnie uważany za bardzo dobrą wartość dla naszego biznesu, bo to oznacza, że odwiedzający spędzają dużo więcej czasu na naszej stronie, czytają więcej treści, która zazwyczaj oznacza, że dobra zawartość strony www – jest interesująca i atrakcyjna. Często to prowadzi dalej, do wyższego współczynnika konwersji – ilości odwiedzających zamieniających się na aktywnych klientów naszego biznesu.

Jak To Zmienić? Jak To Poprawić?

Aby Współczynnik Odrzuceń Był Jak Najniższy!

Jest tylko jeden sposób, aby skutecznie poprawić współczynnik odrzuceń. Trzeba analizować naszą stronę w czasie, dokonując zmian na niej a potem wyniki porównując między sobą.

Powiedzmy, że sprzedaż rośnie; na stronie jest wiele informacji, być może film, niektóre ładne grafiki i wezwanie do działania na końcu strony (kontakt, kup teraz, zapisz się teraz). Wyobraź sobie, że masz płacić za swój ruch za pośrednictwem banerów Kampanii Adwords i kierowanie wszystkich gości do tej strony … a współczynnik odrzuceń wynosi 63%. Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to zatrzymać ruch z reklam banerowych, Kampani Adwords zastosować go w innym miejscu.

Może to znacznie zwiększyć lub zmniejszyć współczynnik odrzuceń stron. Jeśli liczba idzie w dół (powiedzmy do 34%), to wiesz, że większość ruchu nie była dobrze ukierunkowana. Jeśli współczynnik odrzuceń idzie w górę (jeszcze gorzej), to wiesz, że nowe źródło ruchu jest błędne. Gdy już wiemy, że ruch jest OK, można rozpocząć wprowadzanie zmian do naszej strony internetowej.

Proponowane Zmiany Na Stronie:

Zmiana nagłówka, tytułu a potem poczekaj dzień lub dwa (lub gdy się przewinie kilkuset gości), a następnie porównaj poprzedni wynik do nowego.

Zmiana grafiki – są duże i nieporęczne, zamień na ładniejsze i sensowniejsze, otwierające się szybciej. Poczekać kilka dni, a następnie porównaj wyniki współczynnika odrzuceń stron.

Być może trzeba zmienić długość strony, zwiększyć lub zmniejszyć ilość treści na stronie, popraw jakość treści.

Czy masz film wideo na stronie? Usuń go i porównaj różnicę. Być może nie musisz zamieszczać filmu wideo na stronie, lub dodaj następny i patrz co się dzieje, jak zmienia się współczynnik odrzuceń na naszej stronie.

Zobacz więcej, skontaktuj się z nami, lub słowa, których używasz w wezwaniu do działania na stronie. Może nie masz żadnego wezwanie do działania. Czy można prosić ludzi, aby poszli dalej na naszej stronie? Tak, można! To może pomóc 🙂 To trzeba zmienić!

Chodzi o to, abyś zmienił tylko jedną rzecz na stronie a potem poczekał, aby porównać wyniki. Jeśli współczynnik odrzuceń idzie w górę, to znaczy że wykonana zmiana jest niewłaściwa, jeśli współczynnik idzie w dół, to wykonana zmiana jest poprawna.

Zasada Badania Podziału A/B.

Czy kiedykolwiek słyszałeś o rozdzielonych badaniach? Jest to proces, w którym można wziąć dwie prawie identyczne strony www i porównać je tak, aby zobaczyć, która otrzymuje lepsze wyniki. Dokładna sama zasada dotyczy sprawdzania, pomiarów i dokonywania zmian w zależności od współczynnika odrzuceń dla poszczególnych stron w naszej witrynie.

Google Analytics oferuje także świetne narzędzie, które pozwala, aby to zrobić i oglądać wyniki tak, jak są one gromadzone w Google Analytics.

W skrócie, to sprowadza się do tego: Czy masz stronę/strony, które uważasz za ważne dla procesu konwersji na swojej stronie? Jeśli tak, to są strony, które masz zamiar zacząć szukać zarówno pod względem współczynnika odrzuceń i analityce % wyjścia.

Proponuję, aby wybrać (nie więcej niż) co najmniej 12 stron i umieścić je w kolejności od “ważności”. Jedna pod drugą (i krok po kroku), aby małe wymierne zmiany w tych stronach porównywać do zmienionych wyników poczynionych w poprzednich działaniach. Spowoduje to uzyskanie zmierzonych dokonanych usprawnień na naszej stronie internetowej a następnie poprawiania naszych ogólnych celi konwersji na klienta w naszym biznesie.

Więcej Konwersji – Znaczy Więcej Biznesu!

To Jest Dobre Dla Każdego!

Czy to źle mieć wysoki współczynnik odrzuceń?

Mając wysoki współczynnik odrzuceń jest tak naprawdę ani dobre, ani złe. W niektórych przypadkach może to oznaczać, że użytkownik znalazł swoją stronę, nie znaleźliśmy tego, czego szukaliśmy, i zaraz z powrotem wychodząc z naszej strony. W innych przypadkach, może to oznaczać, że strona dostarcza jasnych i zwięzłych odpowiedzi lub informacji jakie użytkownik szukał i nie ma już potrzeby, aby pozostać na naszej stronie internetowej (w tym przypadku, zrobiłeś dobrą robotę, dostarczyłeś informacji użytkownikowi, a wysoki współczynnik odrzuceń nie odzwierciedla nic negatywnego).

Co jest zatem dobrym miernikiem?

Jeśli masz jedną stronę, stronę docelową której celem jest sprzedać produkt i masz współczynnik odrzuceń na poziomie 90% (9 z 10 osób opuszcza naszą witrynę bez dokonania zakupu) to cholernie dobra – bo 10% wszystkich użytkowników uczyniło zakup. Jednakże, jeśli strona ma pół tuzina akapitów na temat tego, gdzie każdy informuje gościa, gdzie można uzyskać więcej informacji; a współczynnik odrzuceń strony jest na poziomie ponad 50% … to może warto dokonać pewnych zmian – bo połowa użytkowników nie znajduje informacji “na tyle interesującej”, aby przejść dalej.

Jest jeszcze jeden ważny wskaźnik tutaj. Czas spędzony w witrynie.

Tak, jak ważne jest, aby wziąć pod uwagę współczynnik odrzuceń, ważne jest też, aby wziąć pod lupę “Czas spędzony w witrynie”. Google to analizuje. Poprawia to pozycję w wyszukiwarkach.

Nie stresuj się. W Google Analytics można dostosować analizę współczynnika odrzuceń, tak, że dźwięk “wyłącza się” po upływie określonego okresu czasu. Być może film jest długi na 5 minut. Większość jego informacji jest w pierwszych 3 minutach, więc dostosuj Analytics tak aby nie liczyć tych ludzi, którzy idą po za trzy minuty w statystykach współczynnika odrzuceń. To jest naprawdę zgrabny sposób mierzyć zaangażowanie użytkowników.

Jednak, jeśli twoim celem jest, aby obejrzeć film wideo, a potem kliknij link aby obejrzeć więcej, więcej, kupić więcej … a współczynnik odrzuceń jest nadal ponad 30% to jest coś nie tak z naszym filmem wideo lub stroną.

Chyba że twój klient to jest niewłaściwy rodzaj klienta! Czy zdajesz sobie sprawę, że istnieją dwa rodzaje odwiedzających stronę internetową? Oczywiście, że istnieją – są tacy, którzy są zainteresowani tym, co im oferujemy, oraz tacy którzy nie są! Częstym błędem, przez ludzi, którzy “kupują” jest ich ruch (za pomocą programów takich jak Google AdWords, Facebook Ads, banery reklamowe itp), to “kupić” niewłaściwy rodzaj ruchu do naszej strony internetowej. Dużo ludzi są w przekonaniu, że cały ruch jest dobry, właściwy. To nieprawda!

Jak Mogę Zmniejszyć Współczynnik Odrzuceń Mojej Witryny?

1. Optymalizacja układu i projektu strony internetowej

Układ i konstrukcja naszej strony www ma ogromny wpływ na współczynnik odrzuceń strony. Zagracona i trudna do nawigacji witryna może negatywnie wpłynąć na współczynnik odrzuceń.

To nie znaczy, że trzeba mieć minimalistyczny projekt www. Dobrze zorganizowana, płynna i intuicyjna nawigacja wpływa pozytywnie na współczynnik odrzuceń.

Zapewnić możliwość dla użytkowników, aby uzyskali w łatwy sposób potrzebnej informacji więcej. Dobrze oznacz Kontakt na stronie, O Nas, oraz inne podobne treści na stronie. Jeśli witryna jest umieszczona na silniku WordPress, to są tam wtyczki, które pomogą Ci ułatwić to zadanie. Wystarczy zrobić wyszukiwanie (zarówno w Google lub w Twojej backend WordPress, w sekcji “Plugins”) na “Related Posts Plugin wordpress”, a znajdziesz tam mnóstwo wtyczek, które będą automatycznie dodawały podobne treści dla użytkowników, pomagając obniżyć Współczynnik odrzuceń.

Jeśli nie jesteś projektantem stron internetowych, skonsultuj się z nami, pomożemy. Możesz również przejrzeć inne witryny z branży, które często odwiedzasz. Sprawdź, jak tam daje im się linki, jak przyjazna jest dla użytkownika (lub nieprzyjazny) nawigacja na ich stronie.

2. Prawidłowo Optymalizowana Strona

Należy pamiętać, że spora liczba odwiedzających mogłaby pozostać na stronie, gdyby podłączyć im wyszukiwarkę, przez którą mogli pozyskać potrzebną informację dla siebie. Jak nie masz wyszukiwarki to ją sobie zainstaluj. Skorzystaj ze statystyki Twojej strony, aby zobaczyć na które słowa kluczowe użytkownicy wchodzą do Twojej strony Internetowej, aby jeszcze lepiej zoptymalizować zawartości dla słów kluczowych, które przyniosły największy ruch do naszej witryny. Można to zrobić poprzez dodanie uzupełnionych treści, jak również pisanie nowych treści na ten temat i powiązanie ich z istniejącą zawartością.

Zawsze optymalizacji treści ze słowami kluczowymi, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez wyszukiwarkę Google.

3. Dodaj wartość dodaną

Po ustaleniu, które słowa kluczowe należy zoptymalizować pod witrynę, zapewnij wartość poprzez tworzenie treści, które są bardzo istotne dla tych słów kluczowych. To zachęca odwiedzających na dłuższe przebywanie w naszej witrynie, ponieważ zwiedzanie witryny pozwala im na uzyskanie dodatkowych informacji dla innych powiązanych ze sobą stron internetowych, które mogą być również pomocne dla użytkownika których on właśnie szuka.

Zapewnij jeszcze większą wartość w kontynuacji pewnych wątków poprzez regularnie lub wykonywanie serii samouczków, z których użytkownicy mogą być bardzo zainteresowani. To daje odwiedzającym powód, aby wrócić do Twojej witryny.

Wniosek

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące współczynnika odrzuceń stron, pozycjonowania, lub chcesz uzyskać więcej informacji na temat konfigurowania usługi Google Analytics oraz prawidłowo optymalizować swoją stronę internetową, skontaktuj się z nami lub zadzwoń do nas pod numer telefonu: 695 74 23 50, lub napisz korzystając z naszego kontaktu. Zawsze jesteśmy gotowi do pomocy!

ROAN Agencja InterAktywna to przede wszystkim kreatywny zespół, który także uwielbia prowadzić ten Blog.

Zostaw komentarz

    Dopisz się do Newslettera!

    • To pole jest do zatwierdzania i powinno pozostać na niezmienionym poziomie.

    Sprawdź także

    Zobacz więcej
    No Comments