Kampania Produktowa Google AdWords Reklama Poradnik

1 Comment
Kampania Reklamowa Google AdWords PoradnikKampania produktowa w Google AdWords, czyli sprzedaż z pomocą wujka Google. O co chodzi? Jak to funkcjonuje? Warto, nie warto? O tym wszystkim w dzisiejszym wpisie.

Kampania produktowa w Google AdWords

Jak to się dzieje, że wpisujesz w wyszukiwarkę Samsung Galaxy S6 i po prawej stronie – jeszcze w wyszukiwarce – widzisz już telefony? To jest właśnie reklama produktowa w Google! Ciekawe narzędzie prawda? W ten sposób można wyprzedzić wszystkich. Ale jak to skutecznie zrobić? Wyjaśniamy, doradzamy!

Oficjalny polski blog o AdWords

Można tam znaleźć informację, jakoby kampania produktowa w Google AdWords jest narzędziem cieszącym się coraz większym zainteresowaniem. Na blogu wyszukiwarki z Mountain View jest mnóstwo porad. Mają one na celu uskutecznienie reklam z listą produktów oraz ich poprawną konfigurację. W przystępny sposób prezentujemy poniżej listę zaleceń od Google.

Reklama produktowa – porady

  1. Pliki wysokiej jakości – każdy chce dokładnie obejrzeć reklamowany produkt. Warto więc zadbać o to, aby zdjęcia były wysokiej jakości. Jakość zdjęć ma bardzo duże znaczenie. Schludnie wykonana fotografia produktowa skutecznie przyciągnie większą ilość zainteresowanych osób.
  2. Podział na grupy tematyczne – rzetelnie wykonane pogrupowanie sprawi, że Twoja kampania produktowa w Google AdWords będzie łatwiejsza i bardziej przyjemna w zarządzaniu. Istnieje również możliwość dodania tzw. niestandardowe etykiety. Dzięki temu produkty można podzielić jeszcze dokładniej, bardziej precyzyjnie. Google tłumaczy tutaj, że ma to znaczenie, gdyż sprzedawcy mają w swych sklepach różnego rodzaju towary: bestsellery (wysoka marża) ale także, te sprzedawane z mniejszym nakładem (niska marża).
  3. Wykluczające słowa kluczowe – nie ma możliwości dodania do produktów słów kluczowych. Istnieje za to możliwość ustawienia wykluczające słowa kluczowe. Warto tutaj zobaczyć, na jakie frazy wyszukiwania pojawia się produkt. Niechciane frazy wystarczy wykluczyć.
  4. 45 znaków na tekst promocyjny – można powiedzieć, że mało ale dla chcącego nic trudnego. Kampania produktowa w Google AdWords wyświetlane są bezpośrednio w wyszukiwarce. Nie mogą więc być zbyt długie. Wszelkie szczegóły powinny być dostępne dopiero po przejściu na stronę sprzedawcy. Tekst promocyjny jest wyświetlany po najechaniu kursorem na produkt.

Reasumując

„Upewnij się, że masz wysokiej jakości plik danych (tytuły, opisy, zdjęcia); sprzedawane produktystrategicznie podzielone; posiadasz listę słów kluczowych; reklama posiada tekst promocyjny.”

Źródło: adwords-pl.blogspot.com
Kampania Produktowa w Google AdWords - przykładPowyżej przykładowa reklama produktowa w Google AdWords. Twoje produkty również tam się mogą znaleźć. Wystarczy, że skorzystasz z pomocy kogoś, kto umie to zorganizować.

Jakie zalety ma kampania produktowa w Google AdWords?

Większy ruch na stronie internetowej

Jeśli Twój nowo zaprojektowany sklep internetowy potrzebuje dobrego startu, to reklama produktowa jest właśnie dla Ciebie. W taki sposób postępuje wiele firm i zazwyczaj uzyskuje wysokie współczynniki klikalności CTR (współczynnik określa, jaki procent osób, które zobaczyły Twoją reklamę, kliknął w nią) względem tradycyjnych reklam tekstowych.

Wartościowi potencjalni Klienci

Masz możliwość dopasowania reklam do potencjalnych Klientów. Wszystko dzięki umieszczeniu informacji o produkcie bezpośrednio w reklamie. Tym samym zwiększasz prawdopodobieństwo, że dany produkt zostanie kupiony właśnie w Twoim sklepie internetowym.

Łatwość w zarządzaniu

Kampania produktowa w Google AdWords używa specjalnych atrybutów – zamiast słów kluczowych. Atrybuty są określane w Merchant Center. W wynika takiego działania występują one również w powiązanych tematycznie wynikach wyszukiwania w Google. Dodatkowo istnieje możliwość tworzenia grup produktów i określania dla nich stawek.

Bogate w informacje raporty

Przede wszystkim dają możliwość monitorowania skuteczności produktów. Kampania produktowa Google AdWords to również szczegółowa analiza porównawcza, która pozwala na pozyskanie informacji o konkurencji.

Kampania reklamowa z ROAN

Jeśli chcesz aby Twoje produkty również znalazły się na pierwszej stronie – skontaktuj się z nami! Zajmujemy się również tradycyjnymi kampaniami w Google AdWords. Więcej szczegółów znajdziesz w tym miejscu. Nasz zespół stanowią fachowcy z różnych dziedzin: stron internetowych, grafiki, pozycjonowania a także Google AdWords. Możemy Ci zaoferować wiele rozwiązań, które rozbudują Twój biznes lub zagwarantują mu sprawny start.

Przydatne linki

Kampania Reklamowa Google AdWords z ROAN
Kampania Produktowa Google AdWords z ROAN Agencja InterAktywna. Zapytaj nas o szczegóły! Zadzwoń: +48 695 742 350 lub wyślij nam wiadomość.

ROAN Agencja InterAktywna to przede wszystkim kreatywny zespół, który także uwielbia prowadzić ten Blog.

Zostaw komentarz

    • Paula
    • 8 grudnia 2016
    Odpowiedz

    Dobry artykuł. Wszystkie porady są jak najbardziej trafne, szczególnie ważne jest zadbanie o plik z bazą danych, aby zawarte w nim informacje były trafne, a zdjęcia najwyższej jakości. Najpierw jednak najlepiej przygotować wstępną strategię działania w oparciu o swoje cele.

Dopisz się do Newslettera!

  • To pole jest do zatwierdzania i powinno pozostać na niezmienionym poziomie.

Sprawdź także

Zobacz więcej
1 Comment
    • Paula
    • 8 grudnia 2016
    Odpowiedz

    Dobry artykuł. Wszystkie porady są jak najbardziej trafne, szczególnie ważne jest zadbanie o plik z bazą danych, aby zawarte w nim informacje były trafne, a zdjęcia najwyższej jakości. Najpierw jednak najlepiej przygotować wstępną strategię działania w oparciu o swoje cele.