Wyszukiwania w Google są Przypisane do Bieżącej lokalizacji

No Comments

Wyszukiwania w Google są Przypisane do Bieżącej lokalizacji

Ulepszanie wyników wyszukiwania bardziej lokalnym i trafnym

  1. Podczas wyszukiwania hasła w wyszukiwarce, Google dąży do zapewnienia najbardziej przydatnych wyników dla danego zapytania. Wcześniej była możliwość uzyskania wyników wyszukiwania ze wskazanej lokalizacji domeny Google np. google.pl w Polsce, google.com w USA, google.co.uk w Anglii lub google.de w Niemczech itd. – ale dziś to już nie funkcjonuje. Google oświadczył, że teraz będzie dostarczać wyniki wyszukiwania z naszej bieżącej lokalizacji, z naszego adresu IP bez względu na to, które rozszerzenie kraju wpiszemy w adresie URL. Więc jeśli jesteś w Gorzowie Wlkp., oraz odwiedzasz stronę google.de, nadal będziesz otrzymywać wyniki dotyczące z Gorzowa Wielkopolskiego. Zatem, aby zapewnić optymalny wynik wyszukiwania, Twoja lokalizacja określa krajową usługę, z której pochodzą wyniki dla całej wyszukiwarki Google. Historycznie rzecz ujmując, usługi te zostały oznaczone i są dostępne za pośrednictwem domen najwyższego poziomu, kodu kraju np.: [google.pl dla Polski] lub [google.de dla Niemiec]. Możesz również wpisać odpowiednie rozszerzenie kodu kraju w swojej przeglądarce. Na dziś Google zaktualizował sposób, w jaki oznaczamy usługi krajowe w internecie mobilnym, w aplikacji Google na iOS oraz w wyszukiwarce i Mapach na komputery. Teraz wybór usługi krajowej nie będzie już wskazywany przez kod domeny najwyższego poziomu. Zamiast tego domyślnie otrzymasz usługę krajową odpowiadającą Twojej lokalizacji. Jeśli mieszkasz w Niemczech, automatycznie otrzymasz usługę krajową przypisaną dla Niemiec, ale kiedy wyruszysz do Anglii, twoje wyniki automatycznie przełożą się na usługę krajową dla Anglii. Po powrocie z Anglii bezproblemowo powrócisz do niemieckiej usługi krajowej. Wpisanie odpowiedniego rozszerzenia do domeny Google w adresie URL w przeglądarce nie spowoduje już przeniesienia do różnych usług krajowych, tą preferencją należy zarządzać gdzie indziej, bezpośrednio w ustawieniach wyszukiwarki, więcej poniżej.

Na szczęście nadal będzie można uciec od uzyskania wyników wyszukiwania z naszej bieżącej lokalizacji. Będziesz mógł zmieniać tą lokalizację i wybrać właściwą usługę krajową, ale będziesz jednak musiał to zrobić za pomocą menu ustawień na dole strony wyszukiwarki Google (mogę się założyć, że nigdy wcześniej tego nie zauważyłeś, ponieważ znajduje się ona w prawym dolnym rogu na stronie wyszukiwarki, a na na urządzeniach mobilnych wymaga przewijania w dół). Przechodząc do ustawień, a następnie “ustawień wyszukiwania”, będziesz mógł wybrać nową lokalizację w wyszukiwarce, która Cię interesuje. Należy jednak pamiętać, że chociaż niniejsza aktualizacja lokalizacji zmieni sposób oznaczania usług Google Search i Mapy, nie wpłynie to na sposób działania tych produktów ani nie zmieni sposobu, w jaki postępujemy z obowiązkami wynikającymi z prawa krajowego. Ta aktualizacja pomoże Ci uzyskać najbardziej trafne wyniki na podstawie Twojej lokalizacji i jest spójna z tym, jak Google zarządza już naszymi usługami na wielu innych platformach, w tym YouTube, Bloggerze, Google Earth i Gmail. Google zapewnia, że ta zmiana poprawi komfort korzystania z wyszukiwarki, automatycznie dostarczając najbardziej przydatnych informacji w oparciu o wyszukiwane hasło i inny kontekst, w tym lokalizację.

Zatem przedstawiam jak to zrobić

  1. W adresie URL wpisz potrzebną domenę Google, np. Google.de
  2. W prawym dolnym rogu kliknij w ustawienia, a następnie w ustawienia wyszukiwania.
  3. Po czym przejdź do obszaru ustawienia regionu i wybierz daną lokalizację, w naszym przypadku wybieramy Niemcy, zapisujemy oraz klikamy w okienku OK.
  4. Wpisujemy do wyszukiwarki daną frazę, w naszym przypadku zaun aus polen.
  5. Otrzymując wynik wyszukiwania z lokalizacji niemieckiej, tym sposobem ominęliśmy ograniczenia lokalizacji wprowadzone przez Google.

Google twierdzi, że wprowadza tę zmianę, ponieważ obecnie około jedno na pięć wyszukiwań w Google jest związana z lokalizacją, zatem udostępnianie wyników wyszukiwania, które są lokalnie trafne, jest niezbędnym elementem dostarczania najdokładniejszych informacji, uzyskania najlepszych wyników wyszukiwania haseł.

Ta funkcja wydaje się być najbardziej dostosowana do osób podróżujących: Google twierdzi, że jeśli odwiedzasz inny kraj, automatycznie wyświetli ona wyniki lokalne w miejscu pobytu, a następnie wróci z powrotem, gdy tylko dotrzesz do swojego domu, do swojej lokalizacji. Wcześniej, gdy podróżnik wpisywał w adresie URL nazwę domeny Google swojego kraju, być może nie otrzymał tego, co Google uważało za idealne w kwestii wyników wyszukiwania, poszukiwanego hasła.

Zmiana nie powinna wpływać na to, w jaki sposób Google postępuje zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład na temat usuwania konkretnych wyników w ramach europejskiego “prawa do bycia zapomnianym”. Google wyjaśnia, że użytkownicy zobaczą wyniki usunięte odpowiednio do wybranej lokalizacji. Jeśli wyszukiwanie jest ustawione na określony obszar, kraj, w którym przebywasz fizycznie i wymaga to usunięcia wyników z wyszukiwarki, niezależnie od tego, wyniki zostaną usunięte bez względu na to, który region wybierzesz.

Wygląda na to, że Google już teraz obsługuje wiele z istniejących usług, w tym YouTube i Gmail. Zasady wyświetlania zawsze lokalnych wyników będą teraz miały zastosowanie do wyszukiwań na komputerach i urządzeniach mobilnych, a także do Map Google i aplikacji Google na iOS.

    Zostaw komentarz

      Dopisz się do Newslettera!

      • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

      Sprawdź także

      Zobacz więcej
      No Comments