Logo agencji ROAN24 Gorzów Wielkopolski Pozycjonowanie Tworzenie Projektowanie Hosting Stron Sklepów internetowych
Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Strona mobilna – czyli co jest na topie?

Ciągły, nieustanny rozwój technologii przyczynił się do tego, że optymalizacja Stron WWW jest już wymagana. Każda korporacja, czy nawet mniejsza – lokalna firma, może zaprezentować się swojemu Klientowi na jego telefonie (strona mobilna). Jednak czy w swoistej pogoni za Klientem, warto obcować z coraz to wymagającymi nowinkami technicznymi? Czy Kowalski, który prowadzi własny biznes, powinien martwić się o to, czy strona jego firmy wyświetla się na czyimś telefonie poprawnie?

Czym jest strona mobilna?

Aby poprawnie zrozumieć cały artykuł, niezbędną rzeczą jest zapoznanie się z hasłem zawartym w tytule (czyli strona mobilna), w sposób stricte techniczny. Otóż z założenia wersja mobilna dedykowana jest tylko i wyłącznie smartfonom oraz tabletom i tym podobnym. Ogólnie mówimy w tej kwestii o urządzeniach mobilnych. Stronę tę cechuje kilka rzeczy takich jak: osobny adres (często poprzez stworzenie subdomeny „m” -od słowa mobile – na przykład m.onet.pl), można na niej przeczytać tylko najważniejsze informacje, użycie grafiki i obrazów jest mocno zminimalizowane. Można więc pokusić się o stwierdzenie, iż mobilna strona internetowa to wersja „light” (odchudzona) pierwotnej, oryginalnej wersji serwisu. Korzystanie z takowej wersji jest bardzo dobrym rozwiązanie dla osób, które potrzebują szybko się czegoś dowiedzieć, ale nie zależy im na ładnym wyglądzie, interesują ich „suche fakty”.

Strona mobilna a strona responsywna

Zaskakująco dużo osób myli te dwa pojęcia, dlatego warto poruszyć w ramach tego artykułu tę kwestię. Jak wspominaliśmy wyżej strona czy też aplikacja mobilna będzie zawsze dedykowana tylko dla urządzeń mobilnych. Z kolei strony responsywne są to takie, które w płynny sposób dostosują się do zmiennej rozdzielczości ekranu. Nie mają osobnego adresu. Są one kompromisem między wersją mobilną a ładną i zjawiskową, pod względem wizualnym, stroną internetową. Ze względu na ten atut strony RWD – Responsive Web Design są w obecnej dobie Internetu bardziej popularne. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w jednym z naszych poprzednich artykułów.

Popularne serwisy – strony mobilne

Spróbujmy wpisać w Google hasło strona mobilna, pojawi się mnóstwo mniej lub bardziej znanych nam stron internetowych, większość z nich przeglądamy na co dzień, na przykład portal Onet. Jak widać wiele serwisów ma swoją wersję mobilną. Ale po co? Odpowiedź jest oczywista – aby pozyskać Klientów w różnej postaci. Mogą to być czytelnicy, czy osoby robiący zakupy w sieci, a nawet bankowość internetowa (chyba jeden z najlepszych przykładów). W takim rozwiązaniu kryje się olbrzymi potencjał.

Strona mobilna – czyli co jest na topie? Porównanie mobilnej wersji strony naszej witryny z popularną witryną YouTube.

Wpływ na rozwój biznesu

Zadajmy sobie teraz bardzo ważne pytanie – dlaczego pan Kowalski powinien zadbać o to, aby strona jego firmy wyświetlała się na czyimś smartfonie czy tablecie? Bo jest to na topie? Bo ładnie wygląda? Czy, w końcu, dlatego że chce dotrzeć do większego grona Klientów i chce, aby jego firma była dostępna dla jeszcze większej grupy osób? Odpowiedź jest oczywista. Mobilna Strona WWW ma spełniać właśnie taką funkcję. To ona jest furtką dla posiadaczy smartfonów, które wciąż podbijają rynek – nie tylko polski. Osoba przeglądająca taką stronę nie musi jej powiększać i szukać danej zakładki w zbyt rozwiniętym menu. Wszystko jest czytelne i skomponowane tak, aby było, jak najlepiej dostępne, bez żadnych przeszkód. Warto także zauważyć, że taka „odchudzona” wersja serwisu internetowego nie obciąża tak bardzo przesyłania danych komórkowych. To bardzo istotna informacja dla osób korzystających z Internetu mobilnego.

Należy pamiętać, że korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, użytkownik wyraża zgodę na politykę prywatności i przechowywanie plików cookie, które umożliwiają sprawne działanie naszej witryny.