Logo agencji ROAN24 Gorzów Wielkopolski Pozycjonowanie Tworzenie Projektowanie Hosting Stron Sklepów internetowych
projektowanie stron

YouTube czyli reklama Twojej firmy za free

Obecność w sieci

Jeśli zaczynasz myśleć o zwiększeniu swojej obecności w sieci, to doskonale się składa. Opowiemy Ci dziś o serwisie znanym przez każdego. Następnie podpowiemy, w jaki sposób – bez dodatkowych kosztów (czyli za free) – możesz wspomóc rozwój swojej firmy / działalności za pośrednictwem właśnie tego serwisu. Zdecydowana większość ludzi spędzających czas w Internecie, aby posłuchać muzyki, zwyczajnie wpisuje w Google frazę youtube muzyka. Pozostała część wpisuje adres www.youtube.pl efekt jest ten sam, znajdujemy się na tej samej stronie. Jednak czy znasz jego historię? Czy wiesz jak zaczynał jutub? Jeśli nie – szybko to nadrobimy.

W 2005 roku trzech panów: Chad Hurley i Stweve Chena oraz Jaweda Karima, postanowiło założyć portal, na którym każdy będzie mógł wrzucać filmy. W ten sposób dokładnie 14 lutego 2005 została aktywowana domena youtube.com. Portal był rozwijany przez kolejne miesiące. W ten sposób narodził się YouTube. Dalszą historię pominiemy, ponieważ chcemy skupić się na rzeczach takich jak promocja firmy w Internecie.

Logo platformy YouTube
Obecnie YouTube ma ponad miliard użytkowników, to prawie 30% wszystkich używających Internetu.

Znasz już pokrótce jego historię. Zapewne korzystasz z niego niemalże na co dzień. Z tytułu (i pewnie nie tylko dzięki niemu) wiesz także, że podjęcie na nim działalności nic nie kosztuje i jest w 100% darmowe. I co? Myślimy o tym samym..? Czas najwyższy podpiąć swoją firmę do YouTube. Skoro jest tam tak wiele różnorakich filmów – dlaczego nie może znaleźć się tam i reklama Twojej firmy? Otóż może! Nawet my mamy swój kanał.. o tutaj.

Potencjał zawarty w tytułowym portalu jest niesamowity. Możesz dotrzeć do nowych Klientów. Na początku kilkudziesięciu, z czasem do setek tysięcy. Poza tym masz także okazję zaprezentować swój biznes od dobrej strony. Takowe zabiegi można już nazywać kreowaniem marki. Nie musisz prosić o pomoc agencje reklamowe, które Ci pomogą, ale za niemałą sumę. Możesz samodzielnie wkroczyć w ten świat.

My już dołączyliśmy do społeczności YouTuberów. Dołącz do niej także.

Aby zacząć cokolwiek robić, załóż konto na YouTube. Nie będzie z tym żadnego problemu. W razie komplikacji użyj Google lub wskazówek na YouTube. Gdy masz już założone konto oraz stworzony kanał to usiądź sobie wygodnie i zacznij rozmyślać, oraz planować co wrzucić do sieci. Przede wszystkim niech będzie to coś kreatywnego, nietuzinkowego. Nie powielaj cudzych schematów. Poszukaj programów, które pomogą Ci przy tworzeniu filmików. Możesz równie dobrze dodawać nieobrobione filmiki – one również mogą przyjąć się z równie dużym entuzjazmem.

Aby zdobyć Klienta, pokaż mu swój biznes i swoją firmę. Uśmiechnięci pracownicy oraz kadry pokazujące to, jak funkcjonuje Twoja firma, lepiej przekonają potencjalnego Klienta – lepiej niż wizytówka czy ulotka. Dlaczego? Człowiek chce rozmawiać z innym człowiekiem, pragnie kontaktu z drugą osobą. Zawsze – nie tylko, kiedy szukasz firmy od kablówki, ale także, gdy idziesz po bułki do lokalnej piekarni. Pamiętaj o tym. Ponadto prawdziwy widok, pokazujący Ciebie i Twój biznes, przełoży się na zaufanie, jakim obdarzy Cię przyszły nabywca Twoich produktów. Nie bez powodu znane marki, takie jak Lidl, Nivea czy nawet my, wrzucają filmiki na portale takie jak YouTube. Wszystkie te zabiegi mają na celu opowiedzenie o sobie większej publiczności, ale także pokazanie im, że warto skorzystać właśnie z usług naszej firmy, bo jesteśmy lepsi od konkurencji. Nie pozostawaj więc w tyle i miej na uwadze, że dodając filmiki odnoszące się do Twojego biznesu, strony internetowej, wpływasz korzystnie na jej pozycjonowanie. Chcemy także wspomnieć o serwisie vimeo.com, który w Polsce jest nieco mniej popularny od tytułowego bohatera. Warto jednak się nim zainteresować. Ogólnie rzecz biorąc, Vimeo działa na tej samej zasadzie co YouTube. Jeśli więc wkraczasz w nowy rozdział, zainteresuj się także i tym. Żeby Cię przekonać, dodamy, że serwis odwiedza około 135 mln ludzi – miesięcznie! Zastanów się ilu z nich mogłoby obejrzeć Twoje filmiki? Po prawej stronie logo strony internetowej vimeo.com, czy nie wydaje Ci się znajome? Logo platformy Vimeo

Należy pamiętać, że korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, użytkownik wyraża zgodę na politykę prywatności i przechowywanie plików cookie, które umożliwiają sprawne działanie naszej witryny.