Logo agencji ROAN24 Gorzów Wielkopolski Pozycjonowanie Tworzenie Projektowanie Hosting Stron Sklepów internetowych
Marketing cyfrowy

Social Media i Linki a Pozycjonowanie

Każdy komu zależy na rozwinięciu biznesu w internecie powinien znać te trzy pojęcia jakimi są social media, linki oraz pozycjonowanie. Łączą się one ze sobą i są wzajemnie zależne, jednak jak można wykorzystać do osiągnięcia sukcesu będzie opisane w tym artykule.

Linki zwrotne

Czy linki zwrotne są martwe? Jest to coraz częściej zadawane pytanie przez wiele osób związanych z pozycjonowaniem i jak na razie możemy z praktycznie 100% pewnością że jeszcze nie do końca, trzeba jednak pamiętać że zmiany jakie zaszły w postrzeganiu linków przez wyszukiwarki są ogromne. W całej sprawi chodzi o to że Google często jest słusznie oskarżane jako główny prowód spamu na forach internetowych czy komentarzach.

Czemu ten spam się narodził i dlaczego Google?

Otóż od dawna jednym z mechanizmów określania czy strona internetowa powinna mieć wysoką pozycję jest zliczenie ile linków do niej prowadzi czyli czy w internecie są odniesienia do tej strony. Co powodowało próby podniesienia rankingu witryny poprzez stworzenie wielu linków ze stron zewnętrznych, niekoniecznie naturalnymi sposobami, często wykorzystując automatyczne programy które dodają sztucznie wygenerowaną treść na forach i umieszczają tam też linki do witryn której ranking chcemy podnieść. Wyszukiwarki już dawno starają się z tym walczyć poprzez m. in. wymuszenie wprowadzenia standardu w znaczniku html <a> opcji rel=”nofollow”, która mówi wyszukiwarką że właściciel witryny nie bierze odpowiedzialności za ten link i nie powinien on być brany pod uwagę jeśli chodzi o dzielenie się page rankingiem. Taki znacznik jest często używany dla wszystkich linkach na forach i komentarzach gdzie bardziej użytkownik ma decydować czy ta treść go interesuje i wtedy ewentualnie kliknąć, natomiast brak takiego znacznika mówi wyszukiwarce że jest to dobra strona internetowa i warto na nią zaglądnąć. Dodatkowo zbyt duża liczba linków z jednej strony może powodować efekt odwrotny od zamierzanego, dlatego wiele osób zrezygnowała z takich praktyk na taką skalę jaką były prowadzone jeszcze parę lat wstecz, i dobrze.

Social Media

Wielu z naszych klientów często nie docenia social media i jego wpływu na reklamę. Jednak gdy zapytani czy używają Facebooka zazwyczaj odpowiadają że tak. Więc skoro go używają to czemu nie wykorzystają go jako źródła reklamy? Jest to aktualnie jedno z lepszych źródeł dodatkowych klientów a także daje olbrzymie możliwości aby podnieść ranking Twojej strony. Google już jakiś czas temu ogłosiło że będzie używać statystyk +1 do określania rankingu strony, jeśli wiele osób wspomni o konkretnej stronie za pomocą Google+ to podniesie się ranking tej witryny i chociaż nie jest to oficjalnie potwierdzone to linki z popularnych social media także mają duży wpływ na pozycję konkretnej strony.

Dodatkowo  wspomnienia na social media generują ruch z samych socjal media, gdyż klienci na stronę mogą trafić nie tylko przez wyszukiwarki ale właśnie też z polecenia strony przez znajomych. W niektórych przypadkach wejścia z serwisów społecznościowych mogą stanowić spory procent nowych odwiedzin. Dlatego na wielu stronach internetowych w tym tej (prawy górny róg strony) można zobaczyć podziel się ze znajomymi, albo udostępnij za pomocą social media. Więcej o social media w naszej ofercie pod hasłem marketing społecznościowy

Pozycjonowanie

Polega na odpowiednim dobraniu wszystkich możliwości aby podnieść ranking strony. Gdyż nie da się podnieść rankingu tylko linkami, albo samą optymalizacją strony. Takie rozwiązania do niczego nie prowadzą, mogą podnieść ranking o parę miejsc ale na pewno nie sprawią że zagościmy na dłużej w rankingach. Najlepsze jest pozycjonowanie naturalne. Po prostu trzeba zrobić dobrą stronę, z oryginalną treścią, wprowadzić social media gdzie ludzie naturalnie będą się chcieli dzielić informacjami o naszej stronie a wyszukiwarki to docenią i ustawią stronę na wysokiej pozycji

Tak jak Google podaje że internet powinien być szybki (optymalizacja strony), zawierać jedynie wartościową treść (optymalizacja treści), wartościowe linki aby osoba która trafi na stronę z wyników wyszukiwania znalazła się tam gdzie znajdzie odpowiedź na swoje pytanie a nawet jeśli odpowiedzi nie będzie na tej stronie to będzie znajdować się możliwość wyjścia poprzez wartościowe linki do innych witryn zawierających rozwinięcie tematu.

Pozycjonowanie jest jak gotowanie, dodanie samych najlepszych składników nie stworzy dobrego dania, trzeba czasami dodać trochę goryczy albo kwasowości aby efekt był doskonały. Pamiętaj dodatkowe informacje o pozycjonowaniu w naszej ofercie.

Należy pamiętać, że korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, użytkownik wyraża zgodę na politykę prywatności i przechowywanie plików cookie, które umożliwiają sprawne działanie naszej witryny.