Pozycjonowanie – Jak zacząć?

No Comments

Jak zacząć pozycjonowanie witryny internetowej, na co odpowiedzieć sobie na początku i ile czasu może zająć pozycjonowanie? Są to podstawowe pytania, które zadaje sobie każda osoba, której zależy na prowadzeniu biznesu w internecie, więc zacznijmy:

Krok 1: Zrozumieć pozycjonowanie

Czym w ogóle jest pozycjonowanie i jak działa? Jest to najważniejsza rzecz, jaką musimy sobie przyswoić. Po pierwsze, zacznijmy od tego, że Google, jak i inne wyszukiwarki dążą do tego, żeby strona była tworzona pod Klienta, a nie wyszukiwarkę. Jest to niestety jeszcze utopia. Wyszukiwarki nie do końca są w stanie zrozumieć zachowanie poszczególnej grupy ludzi, dlatego właśnie staramy się zrozumieć wyszukiwarkę, jej algorytm i dzięki temu przesłać więcej osób na naszą stronę.

Krok 2: Dobieranie słów kluczowych

Należy poświęcić trochę czasu na dobranie słów kluczowych, bo najbardziej oczywiste słowa często nie będą dobrym rozwiązaniem. Tak bardzo, jak chcemy przywołać Klientów do naszej strony, tak też chcemy, żeby można było na nich zarobić i żeby skorzystali z naszych usług lub zamówili nasze produkty.

Dobrym miejscem na początek jest usługa Google AdWords, gdzie można za darmo wprowadzić słowa kluczowe, porównać je z innymi i sprawdzić, jaki jest potencjalny ruch na tych słowach. Jeśli nasza strona już funkcjonuje, to dobrze sprawdzić słowa kluczowe w usłudze webmaster, która pokazuje na jakie słowa nasza strona oddziałuje.

Krok 3: Optymizacja strony internetowej

Jeden z najważniejszych kroków to zoptymalizowanie swojej strony. Spraw, aby się szybko ładowała, była responsywna, nie zawierała błędów- nie tylko ortograficznych, czy stylistycznych, ale także w kodzie html i żeby wyświetlała się dobrze na wielu przeglądarkach.

Dobrym rozwiązaniem jest także stworzenie wersji SSL naszej strony, czyli wersji szyfrowanej, co da znak wyszukiwarkom, że dbamy o Klienta, jego prywatność. Podniesie to także nasz ranking.

Krok 4: Zdobądź dobre linki zwrotne

Czasy kiedy wymieniało się linkami zwrotnymi, spamowało fora, czy księgi gości kończą się; Google jak i inne wyszukiwarki dbają o swój prestiż i nie chcą być kojarzone ze spamem linkowym tylko dlatego, że pomaga to SEO. Od jakiegoś już czasu zmieniana jest strategia spojrzenia na linki zwrotne i teraz, jak strona o samochodach linkuje do kwiaciarni, to może to być znak, że coś złego się dzieje na tej stronie. Nie ma nic dziwnego w tym, że strona blogera modowego linkuje do sklepu z ubraniami i to właśnie na takich linkach nam zależy. Nie tylko podnoszą one nasz ranking ale także generują ruch na naszej stronie.

Krok 5: Kontroluj Rezultaty, nie spoczywaj na laurach

Chcesz być na pierwszym miejscu w wynikach? Oczywiście, że tak. Pamiętaj jednak, że nie tylko Ty zmierzasz na szczyt. Konkurencja nie spocznie na drugim albo trzecim miejscu, zatem trzeba pamiętać, by zawsze być krok przed nią, aby jak ona coś poprawi czy zmieni- nagle Cię nie wyprzedziła.

Inne wyjścia

Starasz się wypozycjonować swoją stronę i nie wychodzi, dalej jesteś daleko w rankingach na najważniejsze słowa kluczowe? Nie bój się skorzystać z oferty profesjonalistów, gdyż my zajmujemy się tym na co dzień. Oczywiście, możesz dalej się strać edukować w tym kierunku. Istnieje jeszcze kwestia Google AdWords , które doprowadzi do nas Klientów niezależnie od tego, jak zoptymalizowana będzie nasza strona. Reklama dobrze zoptymalizowanej strony pod Adwords jest dużo tańsza i bardziej skuteczna. Warto to wziąć pod uwagę, kiedy skorzystamy z takiej formy reklamy.

ROAN Agencja InterAktywna to przede wszystkim kreatywny zespół, który także uwielbia prowadzić ten Blog.

Zostaw komentarz

    Dopisz się do Newslettera!

    • To pole jest do zatwierdzania i powinno pozostać na niezmienionym poziomie.

    Sprawdź także

    Zobacz więcej
    No Comments