Poznaj nas
Pomoc
Obsługa klienta
Formularz kontaktowy
Tel: +48 695 742 350
E-mail: biuro@roan24.pl
w dni robocze pon.-pt.
w godz. 7:00-21:00
© 2023 ROAN Agencja Interaktywna Maria Łukin w spadku. Korzystając z tej strony, zgadzasz się z naszą polityką cookies.
Formularz kontaktu
Tel: +48 695 742 350
E-mail: biuro@roan24.pl
w dni robocze pon.-pt.
w godz. 7:00-21:00
© 2023 ROAN Agencja Interaktywna Maria Łukin. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki cookies.
Należy pamiętać, że korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, użytkownik wyraża zgodę na politykę prywatności i przechowywanie plików cookie, które umożliwiają sprawne działanie naszej witryny.
Słowo kluczowe w nazwie domeny a pozycjonowanie strony
Słowo kluczowe w nazwie domeny – czy warto?
Spis treści
Jest to swego rodzaju kość w środowisku speców od pozycjonowania stron WWW. Odpowiedź zależy nie tylko od tego, jak różne wyszukiwarki traktują słowo kluczowe w nazwie domeny, ale na przykład budżetu reklamowego. Termin upychanie słów kluczowych (wspominaliśmy o tym w tym wpisie) zazwyczaj odnosi się do stron internetowych. Jednakże można go użyć również względem adresu URL. Zamiast zastanawiać się nad nazwą domeny, można zrobić to tak: slowo-lub-fraza-kluczowa.com – ale czy warto? Jeśli chcemy tak zrobić, należy dobrze dobrać słowo kluczowe w nazwie domeny pod grupę docelową. Pojawia się także pytanie: co jest ważniejsze nazwa firmy w nazwie domeny czy słowo kluczowe?
A co to jest ta cała grupa docelowa?
Wikipedia
Przykład
Jesteś producentem kremów na zmarszczki. Twoja nowo zaprojektowana strona internetowa to www.kremnazmarszczki.tld – jest już słowo kluczowe. Do kogo będzie skierowany ten produkt? Dzieci, młodzież czy emeryci? Mogą to być na przykład wszyscy po 40-tym roku życia. W ten sposób określasz swoją grupę docelową i przy okazji masz dodatkowe słowo kluczowe w nazwie domeny: krem na zmarszczki 40 plus. Nie takie to trudne prawda? Czasem ciężko jest określić grupę docelową, ale o tym innym razem. Dzisiaj głównym hasłem jest słowo kluczowe w nazwie domeny.
Domen jest całe mnóstwo, ale którą wybrać? Jakie słowa wpisać? Co ma być a co nie? Olaboga! Można zgłupieć.
Reklama a grupa docelowa
Kto będzie odwiedzać Twoją witrynę? W jaki sposób chcesz przyciągnąć ludzi do Twojej strony? Duże korporacje (zazwyczaj), mające równie pokaźny budżet na reklamę. Mogą sobie pozwolić na nazwy takie jak Google, Amazon czy Apple. Nazwa jest krótka i łatwa w zapamiętaniu. Dodatkowo olbrzymia kampania reklamowa zagwarantuje im dotarcie do milionów ludzi.
Co z małymi przedsiębiorstwami? Nie dla nich kampanie reklamowe. W takich przypadkach o Klientów należy wojować w sieci: na forach, w komentarzach, w Social Mediach. Tutaj również pomoże co? Słowo kluczowe w nazwie domeny – naturalnie. W ten sposób również kształtujesz swoją tożsamość.
Jak wyszukiwarka traktuje słowo kluczowe w nazwie domeny?
Możemy domniemywać, że wyszukiwarki uwzględniają słowa kluczowe w domenie. Warto się zastanowić nad tym, jak duży ruch na stronie, będzie Cię interesować w przyszłości. Google posiada większościowy udział w rynku wyszukiwarek. Bing i Yahoo jadą obok bocznym torem.
Jeśli ktoś szuka Twój krem na zmarszczki, strona z nazwą kremu w domenie, nic mu nie powie. Nikt Cię na początku nie znajdzie. Tutaj może okazać się pomocne słowo kluczowe w nazwie domeny. Jeśli jednak Twoja strona nie posiada w nazwie słów kluczy – musisz to nadrobić, chociażby pozycjonowaniem. Duży wpływ na całość ma również konkurencyjność słów kluczowych.
Kilka wskazówek odnośnie nazwy domeny
Pomogliśmy
Mamy nadzieję, że tak. Co teraz sądzisz? Czy i jeśli tak, to kiedy słowo kluczowe w domenie może być wartościowe? Jeżeli myślisz poważnie o stronie internetowej, zajrzyj na stronę Kontakt i skontaktuj się z nami. Oferujemy kompleksowe usługi: od doboru domeny, poprzez jej rejestrację i zaprojektowanie strony internetowej a kończąc na późniejszym pozycjonowaniu SEO. Pomyśl o tym.
Zadzwoń do nas jeszcze dziś: +48 695 742 350!