Porady SEO Mity i Fakty Pozycjonowanie w Internecie Wskazówki

No Comments

Ciąg dalszy SEO Mity i Fakty Poradnik
Pozycjonowanie w Internecie Wskazówki Część IV

Mit nr 31: Słowa Kluczowe Muszą Być Dokładnie Dopasowane, co do joty Spasowane.

Mit nr 31: Słowa Kluczowe Muszą Być Dokładnie Dopasowane, co do joty Spasowane.

To prawda, że słowa kluczowe występujące na stronie mają być pasujące do tego, co ludzie wpisują do wyszukiwarki, jednak istnieją argumenty za tym, że ludzie będą wpisywać różne frazy niż wybrane słowo kluczowe. Na przykład, większość słów kluczowych ma wiele synonimów, co jest to odzwierciedleniem tego, że ludzie wpisują różne synonimy danego słowa kluczowego do wyszukiwarki. Używając większego zbioru słów kluczowych (synonimów) można mieć pewność, że przechwycimy ruch do naszej strony stosując szerszą gamę słów kluczowych na te wpisy do wyszukiwarki uzyskując jednocześnie wyższe pozycje w rankingu wyszukiwarki. Ponadto idąc dalej, kiedy słowa kluczowe osiągają wysokie pozycje naszej strony internetowej ważne jest także, czy ktoś kliknie w naszego a nie konkurenta link w wyszukiwarce, przecież są tam dodatkowo linki sponsorowane, reklamy Kampanii Adwords, oraz 10 wyników wyszukania organicznego. Ta magia, to kliknięcie zależy teraz także od tego, jak się przedstawia się, jak postrzegamy nasz link z opisem poniżej linka, czy jest interesujący dla szukającego. Poprzez użycie sprytnego tytułu i opisu, można spowodować aby ludzie kliknęli w nasz link, chodź będzie na 7 pozycji, a potem po przejściu aby mogli uzyskać więcej informacji, nie czytali powtarzającej się listy słów kluczowych. Po prostu wyjdą z takiej strony szybko, porzucając ją, co zostanie odnotowane przez wyszukiwarkę, obniży nam dobrą pozycję strony w rankingu wyszukiwarki. Zatem używajmy odmian słów kluczowych w treści na naszej stronie, za co będziemy nagrodzeni przez wyszukiwarkę.

Mit nr 32: PageRank już nie ma znaczenia, umarł to Fakt
Teraz jest  Trust Flow Przepływ Zaufania

Mit nr 32: PageRank już nie ma znaczenia, umarł to Fakt Teraz jest Trust Flow Przepływ Zaufania

Kiedy Google pierwszy rozpoczął wspinaczkę na szczyt wyszukiwarek, każdy zaczął się koncentrować na rankingu, PageRank stał się numerem jeden kryterium dla każdego marketera. Jednak to nie znaczy, że PageRank nie ma znaczenia już w ogóle. Chociaż prawdą jest, należałoby się skupić na innych rzeczach, trzeba mieć także oko na PageRank. PageRank jest martwy, teraz marketerzy muszą bacznie pilnować przepływ zaufania, Trust Flow do naszej strony internetowej.  Jeśli jesteś w marketingu online, to najwyższy czas uświadomić sobie, że PageRank jest martwy a zastąpił go w działaniu SEO Trust Flow, to nowy model punktacji w SEOTrust Flow jedno z najlepszych narzędzi SEO. Przepływ Zaufania, Trust Folow został zaprojektowany przez Majestic SEO. Jest to metryka, która określa jakość witryny na podstawie jego szczególnych powiązań z innymi stronami internetowymi w naszej niszy. Łączy jakość oraz oryginalne treści, które są krytyczne dla wyszukiwarki Google. Jednak teraz, kładzie się jeszcze większy nacisk na najwyższą jakość rankingu i aktualnych rankingów, które odwołują się do wartości systemu opartym na algorytmie wyszukiwania Google, która wiedzie prym we współczesnym Internecie.
A więc, co to dokładnie znaczy dla danej strategii marketingowej w internecie? Nie trzeba chyba wspomina, że witryna posiada linki do różnych innych stron internetowych o wysokiej jakości. Poniżej zamieszczam kilka innych ważnych rzeczy i faktów o nowym modelu, który się nazywa Trust Flow.

  1. PageRank jest martwy, słowa kluczowe się liczą.
    Po przesunięciu do tyłu łączenia a wysoką jakość treści do przodu jest w rzeczywistości bardziej konieczne niż kiedykolwiek mieliśmy z tym do czynienia, dobre wykorzystanie słów kluczowych, lub słowa, które najlepiej odpowiadają  danej niszy i potencjalnych klientów. Używanie silnych słów kluczowych pomaga lepiej połączyć się z klientelą, a także dla biznesu w całości. Odchodząc od starego modelu PageRank ma w istocie położenie kresu upychanie słów kluczowych kolanem. Stara praktyka ładowania w strony dużej ilości słów lub słów kluczowych można było manipulować rankingiem witryny w wynikach wyszukiwania jest chyba przeciwieństwem jakości a nie ilości treści strony, który jest uprawiany przez nowy model Trust Flow, przepływu zaufania.
  2. Jakość odgrywa coraz to większą rolę niż ilość zwrotnych pozyskanych.
    Jest oczywiste, że tworzenie treści regularnie wydaje się być umiejscowione wysoko na liście wymagań Google. Tworzenie odpowiedniej treści na naszej stronie staje się bardzo ważne. Pisanie oryginalnej cennej treści dla potencjalnych klientów w naszej stronie, na pewno zaskutkuje przyciągnięciem coraz to więcej odpowiednich użytkowników do naszej witryny i ostatecznie będziemy się cieszyć się owocami tego podjętego działania SEO. Cóż, jak to działa? Właściwie, to jest całkiem proste: znacznie wyższa wartość połączeń, zaufania przepływu, tym lepsza pozycja będzie w Google. Nie zapominajmy także o wykonaniu kilku starych zasad jak poprawa meta tagów, szybki czas ładowania strony, opis i tytuł tagów oraz jakość wykonania stony internetowej.
  3. Podobnie jak PageRank, Przepływ Zaufania, Trust Flow, jest mierzony i oczywiście jest pomiarem, który stanowi klucz do sukcesu okazując nam nasze podjęte wysiłki w SEO. Przepływ tego Zaufania, Trust Flow trzeba śledzić i analizować z powiązanymi adresami URL, które występują w treści strony.

Mit nr 33: Google Analytics Szpieguje Ludzi, Co Google Analytics Wie o Nas

Mit nr 33: Google Analytics Szpieguje Ludzi, Co Google Analytics Wie o Nas

Google Analytics to najbardziej popularne oprogramowanie analityczne stosowane przez właścicieli stron internetowych na całym internecie, w wyniku czego niektórzy ludzie uważają, że są szpiegowani przez Google Analitycs. Ale firma Google mówiła  i powtarza to wiele razy, że żadne dane osobowe nie są przesyłane za pomocą Google Analytics. Tak jest rzeczywiście, kiedy skorzystamy z tej usługi i umieścimy skrypt Google Analytics w naszej stronie można zobaczyć w panelu Analytics, że zbierane i przetwarzane dane są tylko anonimowe, są to tylko liczby a nie osoby. Zatem przetwarzane dane z naszej strony to fakt, a mitem jest, że Google Analytics szpieguje osoby z imienia i nazwiska. Co Google Analytics wie o nas? Na jaką frazę słowa kluczowego weszliśmy do naszej strony, jak przemierzaliśmy stronę i ile nam to zajęło czasu, jeśli krótko do źle dla naszej strony, jeśli dłużej to lepiej, to fakt. Strona interesująca, pozostajemy dłużej, zobaczy to Google Analytics i przekaże te informacje do algorytmu Google, a ten z kolei podniesie nasz ranking, zatem twórzmy dobre treści na stronie, treści które są interesujące dla odwiedzającego.

Mit nr 34: Podczas Tworzenia Strony Internetowej Nie Martwimy się o SEO

Mit nr 34: Podczas Tworzenia Strony Internetowej Nie Martwimy się o SEO

Praca w SEO, pozycjonowaniu strony w internecie jest traktowana jako forma procesu marketingu, a większość działań marketingowych są wykonywane po stronie, kiedy są zakończone te kroki, które należy podjąć przed zakończeniem i oddaniem strony internetowej do sieci. Na przykład należy upewnić się, że mamy dobry układ znaczników META strony, dobrą nawigację na stronie, tytuły, opisy i tak dalej. Wszystkie one są częścią pozycjonowania naszej strony i powinno być wykonane podczas budowania strony internetowej. Należy również pamiętać o tym, że wyszukiwarki mogą znaleźć naszą stronę i przeskanować całą zawartość strony. Jaki będzie wówczas efekt? W wynikach wyszukiwania wyszukiwarki wyświetlą się nasze śmieci robocze z naszej strony a tego akurat chcielibyśmy uniknąć. Co trzeba zrobić? Zabezpieczyć stronę przed takim działaniem wyszukiwarki, blokując odwiedzanie naszej strony przez wyszukiwarki internetowe. To kompletne zablokowanie indeksowania strony naszej osiągniemy poprzez zastosowanie tagu noindex, meta robots noindex w postaci:
<meta name=”robots” content=”noindex” />
oraz wpisem do pliku robots.txt:
User-agent: *
Disallow: /
Zatem podczas tworzenie strony internetowej wykonujemy równolegle prace pozycjonujące, prace SEO. To jest właśnie ważny fakt, który musimy przestrzegać, gdy tworzymy stronę internetową.

Mit nr 35: Kupowanie linków, Facebook Like, Tweets Pomoże Stronie w Rankingu.

Mit nr 35: Kupowanie linków, Facebook Like, Tweets Pomoże Stronie w Rankingu.

Istnieje wiele witryn sprzedaży like Facebook, Tweets i tak dalej. Często usługi te wydają się dość tanie, jak np. 1000 like za 50zł. Jednak w większości przypadków nie są warte swojej ceny. Po pierwsze, są to zwykle fałszywe like, fejki, fałszywe konta utworzone przez boty, które po prostu masowo tworzą je za niską cenę. To nie są prawdziwi ludzie co oznacza, że nikt nie zobaczy tych sygnałów społecznych, a w rezultacie nie będą zwiększać naszej pozycji w rankingu. Co gorsza, wiele miejsc, takich jak Facebook, Twitter i Google zabraniają tego typu czynów, a jeśli to odkryją, nasza strona zostanie za to ukarana, spadkiem w rankingu wyszukiwarek a może jeszcze gorzej wyindeksowaniem z zasobu wyszukiwarek. Fakt: kupowanie linków  Facebook Like, Tweets zaszkodzi naszej stronie internetowej.

Mit nr 36: Płatne Linki Zawsze Pochodzą z Zacienionych Miejsc.

Mit nr 36: Płatne Linki Zawsze Pochodzą z Zacienionych Miejsc.

W przypadku usług masowych, prawdą jest, że wiele z tych płatnych linków będzie pochodzić ze źródeł zacienionych. Jednak wiele renomowanych witryn sprzedają linki, jak również, w formie reklamy lub nawet preferencyjnego traktowania. W takich przypadkach może być bardzo uzasadnione kupowanie linku na stronach Wysokiej Władzy, Trust Flow, które mogą pomóc naszej witrynie w rankingu pozycji w wyszukiwarkach, to jest fakt.

Mit nr 37: Google Nie Znajdzie Złych,  Spamerskich Linków

Mit nr 37: Google Nie Znajdzie Złych, Spamerskich Linków

Niektórzy ludzie, którzy kupują masowo linki lub stosują metody zautomatyzowanego spamowania blogów myślą, że Google nie będzie mógł ich znaleźć od razu, że będą oni mogli  zyskać przez stosowanie nieetycznych praktyk w pozycjonowaniu strony. W wielu przypadkach może się to udać, ponieważ Google i inne wyszukiwarki nie są częścią tajnej policji. Ale gdy poszczególne złe linki nie zostaną wykryte, tym większe ryzyko pozostaje, że obszar sieci na których linki te zostały umieszczone w końcu zostaną znalezione i usunięte z indeksu albo, że rzeczywisty algorytm wyszukiwarki został zmodyfikowany tak aby te zwrotne linki stały się nieistotne. Kiedy tak się dzieje, może się okazać, że powstaną drastyczne obniżające zmiany pozycji w naszym rankingu strony w wyszukiwarkach. Zatem prawdą i faktem jest, że w końcu Google znajdzie spamerskie linki i stosowanie metod zautomatyzowanego spamowania blogów spowoduje w konsekwencji obniżenie pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce.

Mit nr 38: Nie Należy Umieszczać Zbyt Wielu Linków Wychodzących z naszej Strony.

Mit nr 38: Nie Należy Umieszczać Zbyt Wielu Linków Wychodzących z naszej Strony.

Niektórzy ludzie uważają, że ich strony powinny się odwoływać jedynie do niewielkiej liczby miejsc wychodzących. Jest tylko jeden przypadek, w którym to linkowanie do innych stron może Cię zranić w przypadku, jeśli się jest częścią sieci wstecznych wyłącznie w celu podniesienia pozycji w rankingu. Ale w każdym innym przypadku, Google i inne wyszukiwarki nie obchodzi ile masz wychodzących linków ze swojej strony internetowej, nie ma ograniczeń co do tego, jak często można połączyć się z innymi stronami. Zatem faktem jest, że można umieszczać linki do innych stron internetowych, tylko po to aby miały sens, na przykład odwołanie się do szczegółowego opisu jakiegoś danego problemu, do innej strony internetowej opisującej szerzej ten temat autorytatywnie.

Mit nr 39: Z Dobrym SEO Nie Ma Potrzeby prowadzenia Kampania Adwords, Kampanii  PPC.

Mit nr 39: Z Dobrym SEO Nie Ma Potrzeby prowadzenia Kampania Adwords, Kampanii PPC.

Niektóre witryny będą potrzebować wykonać dużo pracy SEO aby uzyskać lepsze wyniki w organicznym wyszukaniu wyszukiwarek, ale nawet wtedy kampania PPC, Kampania Adwords może być bardzo przydatna. Badania potwierdziły, że często nie są ci sami ludzie, którzy klikają w reklamy Kampanii Adwords w porównaniu do tych, którzy klikają na linki w organicznym wyszukaniu w wyszukiwarce, więc zatem może warto byłoby zrobić jedno i drugie, jeśli oczywiście masz na to pieniądze. Linki PPC kosztują Cię tylko wtedy, gdy ktoś kliknie na nie, a nie tracisz z powodu zmian w algorytmach jak aktualizacja Pandy. Zatem faktem jest taki, że warto wykonywać prace przy pozycjonowaniu naszej strony oraz równolegle uruchomić dobrą Kampanię Adwords i płacić za nią.

Mit nr 40: Można Manipulować Rankingiem Wyszukiwania w Wyszukiwarce.

Mit nr 40: Można Manipulować Rankingiem Wyszukiwania w Wyszukiwarce.

Jest to mit, ponieważ wiele witryn marketingu próbuje promować mit, że mogą oni w jakiś znany magiczny dla siebie sposób manipulować rankingiem wyszukiwania, który wykracza poza tradycyjne SEO, pozycjonowanie stron internetowych. Sensem SEO, pozycjonowania stron jest to, aby spróbować pozycjonować stronę internetową jeszcze lepiej i lepiej, zarówno na stronie i poza stroną, a to jest proces ciągły toczący się z życiem naszej strony internetowej. Prawda jest taka, że nie ma czegoś takiego jak magiczny sposób manipulowania w rankingach wyszukiwania wyszukiwarek a zwykle, gdy ktoś tak mówi, może mieć tylko na myśli to, że będzie on korzystał z nieetycznych sposobów, aby podnieść nasz ranking strony w wyszukiwarkach. Ale fakt jest taki, że za pomocą spamu i innych strategi spamerskich nasza witryna stanie się narażona na znaczne duże ryzyko obniżenia pozycji naszej strony w rankingu wyszukiwarki łącznie z wyindeksowaniem. Być może osiągniemy duży impuls do przodu na daną chwilę, ale za to później przyjdzie zapłacić obniżeniem pozycji w wyszukiwarce. Trudno będzie się podnieść potem, zatem nie warto ryzykować.

Firma ROAN to Agencja InterAktywna cechująca się w elastycznym podejściu do klienta. Firma, która specjalizuje się od 12 lat w projektowaniu i pozycjonowaniu stron internetowych na rynku Polskim i Europejskim. Chcesz utworzyć, zmodernizować lub wypromować swoją stronę internetową? Nasza Agencja InterAktywna ROAN Ci pomoże, skontaktuj się z nami po szczegóły wypełniając bezpłatny formularz lub zadzwoń do mnie do Rolanda Piątkowskiego pod numer telefonu 695 74 23 50.

Zostaw komentarz

    Dopisz się do Newslettera!

    • To pole jest do zatwierdzania i powinno pozostać na niezmienionym poziomie.

    Sprawdź także

    Zobacz więcej
    No Comments