Responsywne Strony Internetowe

2 Comments

Co to znaczy: responsywne strony internetowe?

Bardzo wiele osób korzysta dziś z urządzeń przenośnych, takich jak smartfony i tablety. Jest w tej chwili jasne, że telefon komórkowy dominuje w temacie surfowania w sieci, a responsywne strony internetowe powinny stać się naszą codziennością. Nie jest to już tylko zabawa, bowiem internauci coraz częściej sukcesywnie przeglądają media społeczne, sprawdzają e-mail i robią zakupy online poprzez urządzenia mobilne.

Korzystanie z mobilnego internetu staje się popularniejsze z roku na rok, więc jest niezwykle ważne, aby witryna dobrze wyświetlała się na urządzeniu przenośnym. Czy jest możliwym tworzenie stron internetowych dla obu rodzajów urządzeń- komputerów stacjonarnych i mobilnych telefonów, smartfonów oraz tabletów?

Istnieje projekt strony, który może obsługiwać różne typy użytkowników; nazywa się Responsive Web Design, czyli elastyczne tworzenie stron internetowych.

Jak działa responsywność?
Responsywność przedstawiona za pomocą pliku graficznego.

Na czym polega elastyczne projektowanie stron internetowych?

W elastycznym projektowaniu chodzi po prostu o to, że strona internetowa wygląda tak samo ze wszystkimi treściami i obrazami, a jej struktura pozostaje niezmieniona na każdym z urządzeń. Mówiąc prościej: z poprawnym projektem strony internetowej nie musisz się martwić o odmienny wygląd stron internetowych na różnych urządzeniach, bo witryna działa dobrze na urządzeniu mobilnym.

Jest wiele powodów, dla których powinieneś zadbać o responsywność swojego serwisu internetowego. Przede wszystkim właśnie z uwagi na Klientów, którzy zechcą korzystać z niego poprzez komórki, smartfony, czy tablety.

Zrób krok do nowoczesnego świata, a na pewno zauważysz, jak wiele osób posiada telefony komórkowe, czy na przykład smartfony i tablety. Z nieznanego powodu nadal istnieje wiele firm, które jeszcze nie odniosły się do tej tendencji. Być może należałoby zapoznać je z poniższymi statystykami z inteligentnych „Insights”, aby przekonać je, jak bardzo wzrosło wykorzystanie telefonii komórkowej.

*Ponad 20 procent wyszukiwań w Google jest obecnie wykonywanych na jakimś urządzeniu mobilnym.

*W 2012 roku więcej, niż połowa wszystkich lokalnych wyszukiwań odbywała się na urządzeniach mobilnych.

*Przykładowo- w USA 25 procent użytkowników Internetu posiada dostęp tylko do internetu mobilnego.

*25,85 procent wszystkich wiadomości e-mail jest otwieranych poprzez telefony komórkowe, a kolejne 10,16 procenta- otwieranych na tabletach.

Oczekuje się, iż mobilny dostęp do Internetu wyprzedzi wykorzystanie Internetu stacjonarnego. Spośród 4 mld telefonów komórkowych na świecie, 1,08 mld to smartfony, a 3,05 mld ma aktywną opcję SMS.

Zalecenia Google

Wszyscy wiedzą, że Google to naprawdę duża sprawa. Statystyki donoszą, że 67- procentowy udział w rynku wyszukiwania w roku 2013 miało właśnie Google, co czyni ją najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Zatem, jeśli Google twierdzi, że preferuje strony spełniające test responsywnej strony internetowej w zalecanej konfiguracji telefonu, to lepiej wziąć to pod uwagę, jeśli chcemy aby nasza witryna pojawiała się w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych.

Właściwie- dlaczego Google wolą czuły projekt? Po pierwsze- jest to bardziej efektywne dla Google ze względu na indeksowanie witryn. Dzięki „responsive design” wszystkie strony mają tylko jeden adres URL i ten sam kod HTML na każdym z urządzeń, co nie zmusza Google do przeszukiwania i indeksowania wielu wersji w tym samym miejscu.

Zatem, jeśli istnieje tylko jeden adres URL strony internetowej, to znacznie ułatwia użytkownikom funkcjonowanie w sieci. Klienci serwisów internetowych nie zniechęcają się wówczas do korzystania z ich usług w każdych warunkach.

Google zdaje sobie sprawę, że niezadowoleni ludzie mogą pójść gdzie indziej, co zmniejszy rangę witryny w mobilnych wynikach wyszukiwania, co z kolei powoduje chaos, angażując zewnętrzne algorytmy łącza i powoduje błędy na stronie Google. To z kolei szkodzi SEO. Innymi słowy, jest to zwyczajnie złe dla biznesu, dla Google i wszystkich stron internetowych nie korzystających z zalet czułego projektu.

Można zwiększyć współczynniki konwersji

Wszystkie korzyści z wyszukiwania, jak również z tego, że użytkownicy są zadowoleni, wpływają na to, że projekt ma zdolność do zwiększania potencjału. Dlaczego? Jeśli strona nie działa na urządzeniu mobilnym, użytkownicy będą oczywiście w stanie przeliczyć, jak wiele osób robi zakupy online z urządzenia przenośnego. Wykonane badanie stwierdziło, iż 69% użytkowników tabletów robi zakupy na tych urządzeniach w ciągu testowych 30 dni .

Elastyczne projektowanie stron internetowych pozwala zrobić kilka ważnych czynności: mapowanie ciepła high- end i testów A/B, co można wykonać za pomocą oprogramowania takiego, jak „ClickTale” lub „Optimizely”. Oznacza to uzyskanie lepszego obrazu tego, w jaki sposób użytkownicy oddziałują na swojej stronie. Możesz dowiedzieć się, czy taktyka sprzedaży i strategie marketingowe są skuteczne, czy też nie. Gdy masz te informacje, możesz zwiększyć współczynnik konwersji.

Media społecznościowe a Komórka

Domyślamy się, że jesteś zainteresowany marketingiem przychodzącym. Jeśli natomiast nie interesuje Cię ten temat, to widocznie nie zdajesz sobie sprawy, jak ważne są blogi i Social Media w XXI wieku. W rzeczywistości, jeśli nie wdrożysz jakiegoś rodzaju strategii Social Media do kampanii marketingowej, stracisz wielu potencjalnych Klientów. Jak ważne są dla użytkowników mobilnych mediów społecznych responsywne strony internetowe? W badaniu z „ComScore”- 55% internautów używa mediów społecznych na urządzeniu mobilnym.

Jaki jest sens dzielenia treści w mediach społecznościowych, które to treści nie są kompatybilne z urządzeniami przenośnymi? Ponownie, jeśli strona nie działa na urządzeniach mobilnych, użytkownicy są sfrustrowani i odchodzą. Wysoki współczynnik odrzuceń= niskie współczynniki konwersji.

Komfort użytkownika

Jak zostało wspomniane wcześniej, konstrukcja responsywna daje użytkownikom większy komfort. Przykładowo, internauci nie muszą się bawić w powiększanie i zmniejszanie obrazów lub tekstu na ekranie; zamiast tego, cała zawartość automatycznie wyświetli się na ekranie urządzenia. To czyni poruszanie się w sieci łatwiejszym i wygodniejszym dla użytkowników.

Statystyki ilustrują, dlaczego doświadczenie internautów jest tak ważne. Potencjalny Klient, poruszający się po Twojej stronie internetowej sfrustrowany, że nie widzi jej zawartości od razu- ma 61 procent szans opuścić ją i udać się do innej strony internetowej. Jednakże, gdy użytkownik miał dobre doświadczenia z mobilnej strony, ma 67 procent szans na zakup produktu lub korzystanie z danej usługi. Dodatkowo, jeżeli witryna nie działa na swoich urządzeniach przenośnych, to 48 procent użytkowników Google nie czuje, że firma o nich dba.

Lepsze wrażenie użytkownika sprawia, że mniej będzie narzekać. Jeśli ludzie są w stanie skontaktować się z Tobą i znaleźć sposób, aby Tobie na Ciebie ponarzekać, jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo, że będą oni sędzią w Twojej sprawie online, za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Łatwiejsze do zarządzania

Nawiązując w tej chwili do SEO, jeśli masz oddzielny pulpit i strony mobilne, będziesz zmuszony uruchomić oddzielne kampanie SEO dla każdego. Czy nie prościej byłoby po prostu zarządzać tylko jedną kampanią SEO i jedną stroną? To sprawi radość nie tylko Klientowi, ale także zespołowi, od deweloperów do marketing managerów. Co najważniejsze: masz tylko jedno miejsce, którym się musisz zajmować.

Wyprzedzić konkurencję

W świecie biznesu trzeba wyprzedzać konkurencję. Tak więc, jeśli coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do wyszukiwania i dokonywania zakupów online, nie zaspokoisz ich potrzeb, nie mając telefonu w obsłudze strony. W rzeczywistości, aż 85 procent dorosłych wymaga, by stronka na smartfonie była tak dobra, jeśli nie lepsza, niż na stronie pulpitu.

Powinieneś działać tam, gdzie możesz zyskać nowych potencjalnych Klientów i nie czekać, aż konkurencja Cię wyprzedzi. Możemy zoptymalizować przestarzałe wersje na nowe responsywne strony internetowe przyjazne każdemu urządzeniu mobilnemu.

ROAN Agencja InterAktywna to przede wszystkim kreatywny zespół, który także uwielbia prowadzić ten Blog.

Zostaw komentarz

    • GDAŃSK
    • 2 stycznia 2016
    Odpowiedz

    Bardzo dobrze, że Google w pewnym sensie wymusza dobrą zmianę. Inaczej polski Internet ciągle wyglądałby tak jak w 1998 roku.

      • Team ROAN
      • 12 września 2016
      Odpowiedz

      Dokładnie, każdy medal ma dwie strony. Z jednej strony dobrze, że Google wymusza a z drugiej, trzeba ciągłych zmian aby ciągle nadążać z “wujkiem Google”. 🙂

Dopisz się do Newslettera!

  • To pole jest do zatwierdzania i powinno pozostać na niezmienionym poziomie.

Sprawdź także

Zobacz więcej
2 Comments
    • GDAŃSK
    • 2 stycznia 2016
    Odpowiedz

    Bardzo dobrze, że Google w pewnym sensie wymusza dobrą zmianę. Inaczej polski Internet ciągle wyglądałby tak jak w 1998 roku.

      • Team ROAN
      • 12 września 2016
      Odpowiedz

      Dokładnie, każdy medal ma dwie strony. Z jednej strony dobrze, że Google wymusza a z drugiej, trzeba ciągłych zmian aby ciągle nadążać z “wujkiem Google”. 🙂