Responsywne Strony Internetowe

Responsywne Strony Internetowe

Co to znaczy: responsywne strony internetowe?

Bardzo wiele osób korzysta dziś z urządzeń przenośnych, takich jak smartfony i tablety. Jest w tej chwili jasne, że telefon komórkowy dominuje w temacie surfowania w sieci, a responsywne strony internetowe powinny stać się naszą codziennością. Nie jest to już tylko zabawa, bowiem internauci coraz częściej sukcesywnie przeglądają media społeczne, sprawdzają e-mail i robią zakupy online poprzez urządzenia mobilne.

Korzystanie z mobilnego internetu staje się popularniejsze z roku na rok, więc jest niezwykle ważne, aby witryna dobrze wyświetlała się na urządzeniu przenośnym. Czy jest możliwym tworzenie stron internetowych dla obu rodzajów urządzeń- komputerów stacjonarnych i mobilnych telefonów, smartfonów oraz tabletów?

Istnieje projekt strony, który może obsługiwać różne typy użytkowników; nazywa się Responsive Web Design, czyli elastyczne tworzenie stron internetowych.

Jak działa responsywność?
Responsywność przedstawiona za pomocą pliku graficznego.

Na czym polega elastyczne projektowanie stron internetowych?

W elastycznym projektowaniu chodzi po prostu o to, że strona internetowa wygląda tak samo ze wszystkimi treściami i obrazami, a jej struktura pozostaje niezmieniona na każdym z urządzeń. Mówiąc prościej: z poprawnym projektem strony internetowej nie musisz się martwić o odmienny wygląd stron internetowych na różnych urządzeniach, bo witryna działa dobrze na urządzeniu mobilnym.

Jest wiele powodów, dla których powinieneś zadbać o responsywność swojego serwisu internetowego. Przede wszystkim właśnie z uwagi na Klientów, którzy zechcą korzystać z niego poprzez komórki, smartfony, czy tablety.

Zrób krok do nowoczesnego świata, a na pewno zauważysz, jak wiele osób posiada telefony komórkowe, czy na przykład smartfony i tablety. Z nieznanego powodu nadal istnieje wiele firm, które jeszcze nie odniosły się do tej tendencji. Być może należałoby zapoznać je z poniższymi statystykami z inteligentnych „Insights”, aby przekonać je, jak bardzo wzrosło wykorzystanie telefonii komórkowej.

*Ponad 20 procent wyszukiwań w Google jest obecnie wykonywanych na jakimś urządzeniu mobilnym.

*W 2012 roku więcej, niż połowa wszystkich lokalnych wyszukiwań odbywała się na urządzeniach mobilnych.

*Przykładowo- w USA 25 procent użytkowników Internetu posiada dostęp tylko do internetu mobilnego.

*25,85 procent wszystkich wiadomości e-mail jest otwieranych poprzez telefony komórkowe, a kolejne 10,16 procenta- otwieranych na tabletach.

Oczekuje się, iż mobilny dostęp do Internetu wyprzedzi wykorzystanie Internetu stacjonarnego. Spośród 4 mld telefonów komórkowych na świecie, 1,08 mld to smartfony, a 3,05 mld ma aktywną opcję SMS.

Zalecenia Google

Wszyscy wiedzą, że Google to naprawdę duża sprawa. Statystyki donoszą, że 67- procentowy udział w rynku wyszukiwania w roku 2013 miało właśnie Google, co czyni ją najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Zatem, jeśli Google twierdzi, że preferuje strony spełniające test responsywnej strony internetowej w zalecanej konfiguracji telefonu, to lepiej wziąć to pod uwagę, jeśli chcemy aby nasza witryna pojawiała się w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych.

Właściwie- dlaczego Google wolą czuły projekt? Po pierwsze- jest to bardziej efektywne dla Google ze względu na indeksowanie witryn. Dzięki „responsive design” wszystkie strony mają tylko jeden adres URL i ten sam kod HTML na każdym z urządzeń, co nie zmusza Google do przeszukiwania i indeksowania wielu wersji w tym samym miejscu.

Zatem, jeśli istnieje tylko jeden adres URL strony internetowej, to znacznie ułatwia użytkownikom funkcjonowanie w sieci. Klienci serwisów internetowych nie zniechęcają się wówczas do korzystania z ich usług w każdych warunkach.

Google zdaje sobie sprawę, że niezadowoleni ludzie mogą pójść gdzie indziej, co zmniejszy rangę witryny w mobilnych wynikach wyszukiwania, co z kolei powoduje chaos, angażując zewnętrzne algorytmy łącza i powoduje błędy na stronie Google. To z kolei szkodzi SEO. Innymi słowy, jest to zwyczajnie złe dla biznesu, dla Google i wszystkich stron internetowych nie korzystających z zalet czułego projektu.

Można zwiększyć współczynniki konwersji

Wszystkie korzyści z wyszukiwania, jak również z tego, że użytkownicy są zadowoleni, wpływają na to, że projekt ma zdolność do zwiększania potencjału. Dlaczego? Jeśli strona nie działa na urządzeniu mobilnym, użytkownicy będą oczywiście w stanie przeliczyć, jak wiele osób robi zakupy online z urządzenia przenośnego. Wykonane badanie stwierdziło, iż 69% użytkowników tabletów robi zakupy na tych urządzeniach w ciągu testowych 30 dni .

Elastyczne projektowanie stron internetowych pozwala zrobić kilka ważnych czynności: mapowanie ciepła high- end i testów A/B, co można wykonać za pomocą oprogramowania takiego, jak „ClickTale” lub „Optimizely”. Oznacza to uzyskanie lepszego obrazu tego, w jaki sposób użytkownicy oddziałują na swojej stronie. Możesz dowiedzieć się, czy taktyka sprzedaży i strategie marketingowe są skuteczne, czy też nie. Gdy masz te informacje, możesz zwiększyć współczynnik konwersji.

Media społecznościowe a Komórka

Domyślamy się, że jesteś zainteresowany marketingiem przychodzącym. Jeśli natomiast nie interesuje Cię ten temat, to widocznie nie zdajesz sobie sprawy, jak ważne są blogi i Social Media w XXI wieku. W rzeczywistości, jeśli nie wdrożysz jakiegoś rodzaju strategii Social Media do kampanii marketingowej, stracisz wielu potencjalnych Klientów. Jak ważne są dla użytkowników mobilnych mediów społecznych responsywne strony internetowe? W badaniu z „ComScore”- 55% internautów używa mediów społecznych na urządzeniu mobilnym.

Jaki jest sens dzielenia treści w mediach społecznościowych, które to treści nie są kompatybilne z urządzeniami przenośnymi? Ponownie, jeśli strona nie działa na urządzeniach mobilnych, użytkownicy są sfrustrowani i odchodzą. Wysoki współczynnik odrzuceń= niskie współczynniki konwersji.

Komfort użytkownika

Jak zostało wspomniane wcześniej, konstrukcja responsywna daje użytkownikom większy komfort. Przykładowo, internauci nie muszą się bawić w powiększanie i zmniejszanie obrazów lub tekstu na ekranie; zamiast tego, cała zawartość automatycznie wyświetli się na ekranie urządzenia. To czyni poruszanie się w sieci łatwiejszym i wygodniejszym dla użytkowników.

Statystyki ilustrują, dlaczego doświadczenie internautów jest tak ważne. Potencjalny Klient, poruszający się po Twojej stronie internetowej sfrustrowany, że nie widzi jej zawartości od razu- ma 61 procent szans opuścić ją i udać się do innej strony internetowej. Jednakże, gdy użytkownik miał dobre doświadczenia z mobilnej strony, ma 67 procent szans na zakup produktu lub korzystanie z danej usługi. Dodatkowo, jeżeli witryna nie działa na swoich urządzeniach przenośnych, to 48 procent użytkowników Google nie czuje, że firma o nich dba.

Lepsze wrażenie użytkownika sprawia, że mniej będzie narzekać. Jeśli ludzie są w stanie skontaktować się z Tobą i znaleźć sposób, aby Tobie na Ciebie ponarzekać, jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo, że będą oni sędzią w Twojej sprawie online, za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Łatwiejsze do zarządzania

Nawiązując w tej chwili do SEO, jeśli masz oddzielny pulpit i strony mobilne, będziesz zmuszony uruchomić oddzielne kampanie SEO dla każdego. Czy nie prościej byłoby po prostu zarządzać tylko jedną kampanią SEO i jedną stroną? To sprawi radość nie tylko Klientowi, ale także zespołowi, od deweloperów do marketing managerów. Co najważniejsze: masz tylko jedno miejsce, którym się musisz zajmować.

Wyprzedzić konkurencję

W świecie biznesu trzeba wyprzedzać konkurencję. Tak więc, jeśli coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do wyszukiwania i dokonywania zakupów online, nie zaspokoisz ich potrzeb, nie mając telefonu w obsłudze strony. W rzeczywistości, aż 85 procent dorosłych wymaga, by stronka na smartfonie była tak dobra, jeśli nie lepsza, niż na stronie pulpitu.

Powinieneś działać tam, gdzie możesz zyskać nowych potencjalnych Klientów i nie czekać, aż konkurencja Cię wyprzedzi. Możemy zoptymalizować przestarzałe wersje na nowe responsywne strony internetowe przyjazne każdemu urządzeniu mobilnemu.


Komentarze

  1. Bardzo dobrze, że Google w pewnym sensie wymusza dobrą zmianę. Inaczej polski Internet ciągle wyglądałby tak jak w 1998 roku.

    • Dokładnie, każdy medal ma dwie strony. Z jednej strony dobrze, że Google wymusza a z drugiej, trzeba ciągłych zmian aby ciągle nadążać z „wujkiem Google”. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zadzwoń Teraz
Mapa Dojazdu