Poznaj nas
Pomoc
Obsługa klienta
Formularz kontaktowy
Tel: +48 695 742 350
E-mail: biuro@roan24.pl
w dni robocze pon.-pt.
w godz. 7:00-21:00
© 2024 ROAN Agencja Interaktywna Maria Łukin w spadku. Korzystając z tej strony, zgadzasz się z naszą polityką cookies.
Formularz kontaktu
Tel: +48 695 742 350
E-mail: biuro@roan24.pl
w dni robocze pon.-pt.
w godz. 7:00-21:00
© 2024 ROAN Agencja Interaktywna Maria Łukin. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki cookies.
Należy pamiętać, że korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, użytkownik wyraża zgodę na politykę prywatności i przechowywanie plików cookie, które umożliwiają sprawne działanie naszej witryny.
SEO, SEM czy Pozycjonowanie? Co należy wybrać?
SEO, SEM i Pozycjonowanie – mętlik w głowie przedsiębiorcy
Spis treści
Gdy posiadamy już swoją stronę internetową, chcemy o nią zadbać oraz poddać pielęgnacji, a także pokazać nasze istnienie w Google. Nie mniej jednak, nie owijając w bawełnę, czy przeciętny posiadacz serwisu internetowego wie, co znaczą nasze tytułowe hasła? Usługi SEO, SEM czy Pozycjonowanie są zdecydowanie polecane dla Stron firmowych. Dlaczego? Rzadko zdarza się, że osoba prywatna chce zainwestować w swoją witrynę internetową. Z kolei firmy ze sobą konkurują nie tylko w świecie rzeczywistym, ale też w tym wirtualnym. Odgrywa on bowiem coraz większe znaczenie w kwestii rozwoju firmy, marki. W tym artykule chcemy przybliżyć znaczenie oraz przeznaczenie takich rzeczy jak właśnie SEO czy SEM, oraz wspomniane wcześniej Pozycjonowanie, a także wyjaśnić, które z nich należy wybrać.
Jeden z naszych ostatnich Klientów z Torunia sam przyznał, że nie ma o tym zielonego pojęcia. Gdzieś coś usłyszał, ktoś mu powiedział, żeby wpisał w Google Pozycjonowanie Stron Toruń. Ilość wyszukanych ofert go przeraziła. Następnie trafił do nas i dopiero wtedy objaśniliśmy co w przypadku jego sytuacji jest najkorzystniejsze. Żeby jednak dyskutować o tym, co lepsze, należy najpierw zaczerpnąć nieco informacji.
SEM – co to?
Z odpowiedzią na to pytanie najszybciej śpieszy nam Wikipedia. SEM (z ang. Search Engine marketing) to marketing w wyszukiwarkach takich jak Google czy Bing. Zawiera on w sobie między innymi optymalizację stron WWW (nie mylić z modernizacja Stron WWW), kampanie Google AdWords czy Pozycjonowanie. Krąży popularny w naszej branży wzór: SEM = SEO + Pay per Click (PPR, tłumacząc na polski: płać za kliknięcie, czyli w sumie Google AdWrods). Należy także zaznaczyć, że w Polsce marketing internetowy oznacza w praktyce użycie właśnie Google AdWords. SEM ma jeden cel – pozyskanie jak największej liczby potencjalnych Klientów.
Optymalizacja Strony Internetowej, SEO
To kolejne nasze tytułowe hasło. SEO lub Search Engine Optimization, zwane często jako pozycjonowanie. Działania podchodzące pod SEO mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce (dla Polski to najczęściej Google). Przejawia się to na przykład w przyśpieszeniu działania Strony WWW, ale także dopasowaniu jej do standardów narzuconych między innymi przez algorytm Panda czy W3C, stosowanie przyjaznych linków.
Pozycjonowanie Stron WWW
Jak można było wywnioskować wcześniej, SEO to inaczej także pozycjonowanie, jednocześnie część SEM. Chcemy teraz poruszyć kwestię White Hat SEO, a także Black Hat SEO. Co, jak i z czym?
Podsumowanie
Mamy taki przepis: SEM = SEO (Pozycjonowanie) + PPR. Raz więc jeszcze: SEM to nic innego jak marketing w wyszukiwarce, działanie promocyjne w kierunku danej strony. Mają one zaowocować dużą konwersją i dobrą pozycją w wynikach na daną frazę lub słowo kluczowe (np. Projektowanie Stron Internetowych).
Z kolei SEO, które jest także zwane jako Pozycjonowanie, to przede wszystkim optymalizacja Stron WWW, poprawa ich szybkości czy umiejętne przeredagowanie jej treści. Jak wcześniej wspominaliśmy, SEO stanowi część składową SEM. Można wręcz powiedzieć, że SEM bez SEO, to jak projektowanie stron bez Internetu.