Poznaj nas
Pomoc
Obsługa klienta
Formularz kontaktowy
Tel: +48 695 742 350
E-mail: biuro@roan24.pl
w dni robocze pon.-pt.
w godz. 7:00-21:00
© 2023 ROAN Agencja Interaktywna Maria Łukin w spadku. Korzystając z tej strony, zgadzasz się z naszą polityką cookies.
Formularz kontaktu
Tel: +48 695 742 350
E-mail: biuro@roan24.pl
w dni robocze pon.-pt.
w godz. 7:00-21:00
© 2023 ROAN Agencja Interaktywna Maria Łukin. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki cookies.
Należy pamiętać, że korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, użytkownik wyraża zgodę na politykę prywatności i przechowywanie plików cookie, które umożliwiają sprawne działanie naszej witryny.
Wyszukiwania w Google są Przypisane do Bieżącej lokalizacji
Ulepszanie wyników wyszukiwania bardziej lokalnym i trafnym
Na szczęście nadal będzie można uciec od uzyskania wyników wyszukiwania z naszej bieżącej lokalizacji. Będziesz mógł zmieniać tę lokalizację i wybrać właściwą usługę krajową, ale będziesz jednak musiał to zrobić za pomocą menu ustawień na dole strony wyszukiwarki Google (mogę się założyć, że nigdy wcześniej tego nie zauważyłeś, ponieważ znajduje się ona w prawym dolnym rogu na stronie wyszukiwarki, a na urządzeniach mobilnych wymaga przewijania w dół). Przechodząc do ustawień, a następnie „ustawień wyszukiwania”, będziesz mógł wybrać nową lokalizację w wyszukiwarce, która Cię interesuje. Należy jednak pamiętać, że chociaż niniejsza aktualizacja lokalizacji zmieni sposób oznaczania usług Google Search i Mapy, nie wpłynie to na sposób działania tych produktów ani nie zmieni sposobu, w jaki postępujemy z obowiązkami wynikającymi z prawa krajowego. Ta aktualizacja pomoże Ci uzyskać najbardziej trafne wyniki na podstawie Twojej lokalizacji i jest spójna z tym, jak Google zarządza już naszymi usługami na wielu innych platformach, w tym YouTube, Bloggerze, Google Earth i Gmail. Google zapewnia, że ta zmiana poprawi komfort korzystania z wyszukiwarki, automatycznie dostarczając najbardziej przydatnych informacji w oparciu o wyszukiwane hasło i inny kontekst, w tym lokalizację.
Zatem przedstawiam jak to zrobić:
Google twierdzi, że wprowadza tę zmianę, ponieważ obecnie około jedno na pięć wyszukiwań w Google jest związana z lokalizacją, zatem udostępnianie wyników wyszukiwania, które są lokalnie trafne, jest niezbędnym elementem dostarczania najdokładniejszych informacji, uzyskania najlepszych wyników wyszukiwania haseł.
Ta funkcja wydaje się być najbardziej dostosowana do osób podróżujących: Google twierdzi, że jeśli odwiedzasz inny kraj, automatycznie wyświetli ona wyniki lokalne w miejscu pobytu, a następnie wróci z powrotem, gdy tylko dotrzesz do swojego domu, do swojej lokalizacji. Wcześniej, gdy podróżnik wpisywał w adresie URL nazwę domeny Google swojego kraju, być może nie otrzymał tego, co Google uważało za idealne w kwestii wyników wyszukiwania, poszukiwanego hasła.
Zmiana nie powinna wpływać na to, w jaki sposób Google postępuje zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład na temat usuwania konkretnych wyników w ramach europejskiego „prawa do bycia zapomnianym”. Google wyjaśnia, że użytkownicy zobaczą wyniki usunięte odpowiednio do wybranej lokalizacji. Jeśli wyszukiwanie jest ustawione na określony obszar, kraj, w którym przebywasz fizycznie i wymaga to usunięcia wyników z wyszukiwarki, niezależnie od tego, wyniki zostaną usunięte bez względu na to, który region wybierzesz.
Wygląda na to, że Google już teraz obsługuje wiele z istniejących usług, w tym YouTube i Gmail. Zasady wyświetlania zawsze lokalnych wyników będą teraz miały zastosowanie do wyszukiwań na komputerach i urządzeniach mobilnych, a także do Map Google i aplikacji Google na iOS i będą przypisane do Twojej bieżącej lokalizacji.