Logo agencji ROAN24 Gorzów Wielkopolski Pozycjonowanie Tworzenie Projektowanie Hosting Stron Sklepów internetowych
twój biznes w gorzowie widoczny pozycjonowanie gorzów agencja roan24

Jak poprawić swoje lokalne SEO?

Co to jest lokalne linkowanie i dlaczego jest mi potrzebne?

Konsumenci, którzy dorastali, używając tylko Google Maps do nawigacji, prawdopodobnie mają problemy z czytaniem i podążaniem za papierową kartką. To raczej zręczni użytkownicy, którzy używają swoich urządzeń mobilnych, aby dosłownie znaleźć wszystko. Dziś, niezależnie od tego, czy piszemy na klawiaturze, czy korzystamy z wyszukiwania głosowego, mamy do dyspozycji doskonałe trio łączności mobilnej, geolokalizacji i lokalnych odnośników, które pozwalają nam znaleźć potrzebne informacje w pobliżu.

Jeśli prowadzisz lokalny biznes, lokalne SEO również nie miało zasadniczego znaczenia dla przyciągnięcia klientów online i w sklepach. W rzeczywistości, badania typu „blisko mnie” lub „w pobliżu” wzrosły o 900% w ciągu ostatnich dwóch lat. Optymalizacja lokalnej strony wyszukiwania pozwala na pojawienie się w Google i Bing Maps, umieszczenie firmy w lokalnych katalogach i pojawienie się w odpowiednich lokalnych wynikach wyszukiwania.

Lokalne SEO ma podobieństwa do starego, dobrego, standardowego SEO. Z jednej strony, lokalne SEO zapewnia również, że prezentujesz swoją stronę w katalogach internetowych i bazach informacji o firmie. Z drugiej strony, musisz również poprawić treść swojej strony internetowej, aby zawierała odpowiednie lokalne słowa kluczowe.

Lokalne linkowanie podczas kryzysu COVID-19

Chociaż badania lokalne rozwinęły się w ostatnich latach, pandemia COVID-19 potwierdziła znaczenie lokalnego SEO w każdej strategii marketingowej. W tych trudnych czasach konsumenci starają się wspierać firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz firmy lokalne. Bycie widocznym dla ludzi w Twojej okolicy lub mieście jest teraz kluczowe.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Lokalne pozycjonowanie lub lokalne SEO ma dwa kluczowe elementy: gdzie umieszczasz informacje o swojej firmie i jak optymalizujesz treści na swojej stronie. Poniżej znajdują się szczegółowe instrukcje dla każdego z tych przypadków.

Krok 1: Zwiększ swoją lokalną obecność dzięki katalogom lokalnym

Teraz gdy każdy szuka lokalnych firm za pomocą swojego telefonu, konieczne jest zarejestrowanie swojej firmy w dużych cyfrowych katalogach i spisach. Staje się to jeszcze ważniejsze wraz z pojawieniem się badań głosowych, które są często wykorzystywane, gdy ludzie są w ruchu w poszukiwaniu informacji lokalnych.

Stwórz profil swojej firmy na lokalnych listach adresowych.

Pierwszym etapem lokalnego linkowania jest dodanie swojej firmy do wszystkich odpowiednich katalogów biznesowych i spisów. Tworząc swój profil na tych stronach, nie tylko zyskujesz widoczność, ale także zachęcasz wyszukiwarki do zainteresowania się Twoją stroną. Lokalne katalogi obejmują Google My Business, Yelp, YellowPages, Bing Places itp. Możesz również zrobić swoje badania, aby znaleźć katalogi specyficzne dla Twojej branży.

Google Moja Firma (GMB)

Dobrym punktem wyjścia jest Google My Business. Utworzenie profilu na GMB jest darmowe i zwiększy szanse na pojawienie się Twojej firmy w Lokalnym Pakiecie, Lokalnej Wyszukiwarce, Mapach Google i organicznych wynikach wyszukiwania Google. Pozwoli Ci to dostarczyć potencjalnym klientom kluczowych informacji – szczegółów takich jak lokalizacja, godziny otwarcia, komentarze i zdjęcia. Podczas tworzenia listy GMB, ważne jest, aby wybrać jak najbardziej specyficzne kategorie dla Twojej firmy.

Lokalne Bing dla firm

Będziesz chciał stworzyć podobny profil (z dokładnie tymi samymi informacjami) w Bing Miejsca dla firm. Ta lista pozwoli Ci pojawić się na lokalnych badaniach Bing oraz w kartach Bing.

Zdobądź opinie i komentarze w lokalnych katalogach

Nawet jeśli Twój biznes nie zależy od recenzji klientów, dodaj go do wszystkich głównych serwisów z powiadomieniami online. Opinie mają bezpośredni wpływ na klasyfikację Twojej firmy w wyszukiwarkach. Powiadomienia (na przykład liczba gwiazdek) mogą pojawić się również na Twoim profilu Google My Business oraz w innych lokalnych zestawieniach. Zachęcaj i namawiaj swoich klientów do dzielenia się opiniami i komentarzami na temat Twojej firmy, aby zwiększyć swoją widoczność i ugruntować wiarygodność. I oczywiście bądź w stanie zaoferować usługę, która wzbudza entuzjastyczną krytykę.

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak ważna jest strategia zarządzania opiniami i komentarzami, kliknij tutaj.

Zwiększ liczbę lokalnych publikacji SEO

Artykuły referencyjne to po prostu wzmianki o Twojej lokalnej firmie na innych stronach internetowych. Są one głównym czynnikiem klasyfikacyjnym, gdy mówimy o lokalnych odniesieniach. Tworzenie cytowań polega na zarejestrowaniu Twojej firmy lub strony internetowej w renomowanych agregatorach danych i katalogach. Należy pamiętać o zachowaniu spójności głównych informacji (nazwa, adres, numer telefonu) przy każdej rejestracji.

Najlepsze praktyki w lokalnych katalogach

Nasza agencja SEO zaleca następujące najlepsze praktyki, jeśli chodzi o optymalizację lokalnej obecności w katalogach internetowych.

1. Spójność jest niezbędna w lokalnym SEO

Określ i trzymaj się informacji o swojej firmie. Używaj tych samych informacji na wszystkich lokalnych platformach i na swojej stronie internetowej. Nazywa się to NAT (nazwa, adres, numer telefonu) i jest to jedna z najważniejszych lokalnych praktyk w optymalizacji wyszukiwarek.

Narzędzia takie jak Sweet IQ mogą pomóc Ci szybko zaktualizować informacje o Twojej firmie w setkach katalogów w tym samym czasie. Tutaj znajdziesz inne niezbędne narzędzia SEO dla specjalistów od marketingu.

Dlaczego powinniśmy zachować spójność pomiędzy informacjami lokalnymi?

Google przetwarza kilka źródeł danych, aby określić Twój ranking. Będzie on przemierzał sieć w poszukiwaniu spójnych i wiarygodnych informacji o Twojej firmie. Im bardziej spójne są Twoje dane NAT, tym łatwiej jest Google przetworzyć i skorelować te informacje i zastosować je do Twojej witryny.

2. Regularnie dokonuj aktualizacji

Podczas korzystania z GMB i Miejsc Bing dla Firm ważne jest, aby regularnie dodawać zdjęcia, wiadomości, promocje i wydarzenia. Udostępniaj nowe informacje tak często, jak tylko możesz.

3. Dodaj lokalne słowa kluczowe do swoich treści w lokalnych katalogach

Zaletą Google My Business lub Bing Places jest to, że możesz dostosować wiele zmiennych. Pamiętaj, aby umieścić lokalne słowa kluczowe w swoim opisie oraz w sekcji poświęconej Twoim produktom lub usługom.

Krok 2: Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem wyszukiwania lokalnego

Optymalizacja witryny pod kątem lokalnych odnośników polega po prostu na zmodyfikowaniu treści, aby nadać jej lokalny charakter. Upewnij się, że umieściłeś odpowiednie lokalne słowa kluczowe we właściwych miejscach na swojej stronie.

Jak w przypadku każdej inicjatywy związanej z naturalnym odsyłaniem, zacznij od stworzenia strategii lokalnej i planu odsyłania dla swojej witryny. Określ, gdzie znajduje się Twój rynek docelowy i ustal, w jaki sposób chcesz zaznaczyć swój lokalny biznes. Na przykład, jeśli Twoja firma jest zlokalizowana na przedmieściach dużego miasta i ustal, skąd pochodzą Twoi klienci oraz dla jakich dzielnic, miast lub aglomeracji chcesz zoptymalizować swoje działania.

Następnie wykorzystaj treści dostępne w Internecie, aby przeanalizować swoją obecną sytuację i zidentyfikować wszystkie szczegóły, które musisz dostosować, aby w pełni zoptymalizować swoją stronę internetową.

1. Stwórz listę lokalnych słów kluczowych

Po zidentyfikowaniu kluczowych lokalizacji, które są istotne dla Twojej strony internetowej, użyj narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, aby znaleźć najbardziej poszukiwane zapytania w Twojej okolicy. Następnie uwzględnij te słowa kluczowe w treści swojej strony internetowej: H1, stronie internetowej, blogu, nazwach plików graficznych, stopkach, meta opisach itp.

2. Optymalizacja meta tytułów i meta opisów pod kątem lokalnego SEO

Ponieważ Twoje meta tytuły i meta-opis są pierwszymi informacjami, które ludzie zobaczą w wynikach wyszukiwania, pamiętaj, aby zawrzeć swoją lokalizację we wszystkich swoich tytułach i opisach.

3. Stwórz strony dla każdej lokalizacji w swojej witrynie

Załóżmy, że masz kilka lokalizacji lub franczyz w Gorzowie Wielkopolskim, lub Poznaniu. Niezwykle ważne jest, aby mieć stronę internetową dla każdej lokalizacji. Na przykład, nasza agencja ROAN24 ma biura w Gorzowie Wielkopolskim i Poznaniu. Więc mamy lokalną stronę dla każdego biura. Ułatwia nam to klasyfikowanie się w lokalnych zapytaniach badawczych jako „agencja SEO ROAN24 w Gorzowie Wielkopolskim” lub „agencja SEO ROAN24 w Poznaniu”.

4. Użyj Schema Markup

Chcesz, aby Google zrozumiał zawartość Twojej strony tak łatwo, jak to tylko możliwe. Schema Markup to mikrodane, które mówią wyszukiwarkom więcej informacji o Twojej firmie. Pozwala on również wyszukiwarkom na tworzenie atrakcyjnych i bogatych informacji, które pozwalają badaczom zagłębić się w konkretne części Twojej strony. Oczywiście zalecamy wskazanie informacji o Twojej lokalizacji, takich jak okolica, adres itp.

Dodaj swoją lokalizację do nazw plików graficznych

Bardzo przydatną i często pomijaną zmianą w lokalnym odsyłaniu jest zmiana wszystkich nazw w plikach graficznych, aby zawierały nazwę Twojej firmy, główne słowo kluczowe / produkt / usługę oraz nazwę miasta lub okolicy. Nie tylko daje to Twojej stronie wzmocnienie w SEO, ale także pomaga Twoim obrazom pojawić się w większej ilości wyników wyszukiwania obrazów w Google i Bing.

Lokalne agencje SEO

Chociaż możesz zoptymalizować swoje lokalne SEO samodzielnie, praca z firmą specjalizującą się w lokalnym odsyłaniu pomoże Ci szybko zwiększyć lokalną obecność w Internecie. Większość agencji SEO ma dostęp do specjalnych narzędzi, które mogą wzmocnić Twoją lokalną obecność w krótkim czasie i zapewnić spójność informacji we wszystkich katalogach.

Eksperci od lokalnego pozycjonowania są również świadomi najnowszych aktualizacji, czynników klasyfikacji i najlepszych praktyk.

Budowanie swojego śladu online

Dobrą wiadomością jest to, że lokalne SEO jest korzystnym i znacznie prostszym procesem niż tradycyjne SEO. Kiedy Twoje profile są już online w Google Moja Firma i Bing Miejsca dla Firm, jesteś na dobrej drodze. Każda mała rzecz, którą zrobisz: optymalizacja treści na swojej stronie lub użycie znacznika schema ma ogromny wpływ na Twoją lokalną obecność. Zanim się zorientujesz, telefony komórkowe Twoich potencjalnych klientów będą kierować ich wprost pod Twoje drzwi. To magia (choć wymaga kilku godzin ciężkiej pracy).

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu dobrej strategii pozycjonowania lokalnego? Skorzystaj z propozycji naszych ekspertów i zapoznaj się z nią tutaj.

Informujemy, że przez korzystanie ze strony internetowej, bez zmian ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na politykę prywatności i zapisywanie plików cookies, które pozwalają na sprawne działanie naszej strony internetowej.