Strategia Pozycjonowania w Marketingu Przykłady
Pozycjonowanie opisuje, w jaki sposób firma odróżnia swój produkt od konkurencji. Skuteczna strategia pozycjonowania marketingowego jest niezbędna dla każdej firmy, której celem jest wyróżnienie się na rynku i stworzenie trwałej tożsamości marki.
Strategie pozycjonowania można wykorzystać do kierowania reklam do określonych segmentów klientów, wykorzystania słabości konkurencji lub skupienia się na obszarach, w których firma przoduje. Strategie te obejmują pozycjonowanie oparte na cenie, różnicowanie produktów, segmentację rynku i pozycjonowanie oparte na postrzeganiu.
Na przykład pozycjonowanie oparte na cenie polega na ustalaniu cen poniżej cen konkurentów w celu zdobycia udziału w rynku lub powyżej cen konkurentów w celu zasygnalizowania jakości lub ekskluzywności. Zróżnicowanie produktów polega na podkreślaniu unikalnych cech i korzyści, które przemawiają do potrzeb i życzeń klientów. Segmentacja rynku koncentruje się na określonych danych demograficznych klientów na podstawie wieku, poziomu dochodów, lokalizacji itp.