Logo agencji ROAN24 Gorzów Wielkopolski Pozycjonowanie Tworzenie Projektowanie Hosting Stron Sklepów internetowych
Yoast

Pozycjonowanie Stron WWW Poradnik YOAST SEO

YOAST SEO

Skuteczne, ale także samodzielne Pozycjonowanie Stron WWW zawsze stanowiło olbrzymie wyzwanie. Stworzyliśmy jednak poradnik, który w prosty i klarowny sposób, pokazuje jak za pomocą wtyczki Yoast (stworzonej z myślą o stronach opartych o CMS WordPress), można sobie pomóc. Więcej informacji o samej wtyczce znajdziesz tutaj.

Pozycjonowanie Stron przy użyciu wtyczki Yoast SEO

Ustawienia ogólne. To tutaj, tak naprawdę, rozpoczyna się nasza misja o nazwie Pozycjonowanie Stron WWW z Yoast. Na początek wpisujemy nasze główne słowo kluczowe, to ono będzie główną frazą, na której będzie skupiać się cała strona, wpis czy produkt w naszym Sklepie Internetowym. Następny krok to Tytuł SEO – powinien on zawierać wspomniane wcześniej słowo kluczowe. Nieco niżej znajduje się Opis. W nim powinien znaleźć się.. opis strony, tak zwyczajnie. Przed dalszą pracą, klikamy zaktualizuj (domyślnie prawy górny róg).

Analiza ustawień pozycjonowania zrobiona w Yoast SEO

Teraz przyjrzymy się sekcji Analiza strony: już na początku Yoast nam przypomina, żeby aktualizować wpis/stronę/produkt w WooCommerce, aby zobaczyć poprawione adnotacje. Cel jest jeden: wszystkie zielone „kropki”. Wtyczka będzie nam zgłaszać swoje zastrzeżenia. Aby je spełnić, tekst będzie wciąż zmieniany. Dopiero aktualizacja pozwoli nam odświeżyć wszystkie wskazania. Nie mamy zamiaru pisać i opowiadać, że pozycjonowanie stron WWW jest rzeczą łatwą – bo nie jest. Jednak jeśli lepiej poznasz narzędzie, jakim jest Yoast, z czasem skuteczne SEO podniesie Twoje strony w wyszukiwarce. Poza tym praktyka czyni mistrza.

Omówmy zatem pokrótce wszystkie „kropki”, które zgłasza nam wtyczka.

  • „W treści strony znajduje się 137 wyrazów”… – minimum, jakie narzuca algorytm Panda (zobacz: zmiany wprowadzane w algorytmie Panda) wynosi 300 słów, optymalna wartość wynosi jednak 500 słów. Wymagana długość tekstu to jedno z wyzwań, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron WWW, trzeba temu podołać.
  • „Meta opis został wpisany, ale”… – zalecane jest, aby także meta opis zawierał w sobie słowo kluczowe (najlepiej na początku).
  • Obrazki na tej stronie nie posiadają atrybutu alt”… – atrybut alt, zwany inaczej tekstem alternatywnym, powinien zostać przypisany do każdej grafiki na stronie. Wyświetli się on, gdy nie zostanie wczytana ów grafika, zdjęcie itd. Ponadto „alty” wspomagają prawidłowe pozycjonowanie stron WWW. Warto więc o nich pamiętać.
  • W tekście brakuje nagłówka… – Nie możemy „rzucać” suchym tekstem. Musi on koniecznie zawierać nagłówki takie jak H2 czy H3 oraz inne. Dzięki nim tekst staje się bardziej przejrzysty i atrakcyjniejszy dla czytelnika. Nie wspominając już o tym jaki ma to wpływ na pozycjonowanie.
  • „Ta strona posiada 1 link zewn”… – linki zewnętrzne są także ważne. Kiedy możemy coś podlinkować do innej strony o podobnej tematyce, czy do źródła, które szerzej przedstawia dane pojęcie – róbmy to. Również dobrze, gdy podlinkujemy jakiś tekst do podstrony w naszym serwisie. Linki jednak muszą być spójne: nie możesz podlinkować słowo fajne strony WWW do strony o tematyce rolniczej. Brak wtedy sensu i logiki.
  • „Słowo kluczowe pojawia się w pierwszym akapicie tekstu” – o tym należy bezwzględnie pamiętać.
  • „Częstotliwość pojawiania się słowa kluczowego wynosi”…
    – Yoast informuje nas także o częstotliwości, z jaką występuje słowo kluczowe jest one nierozłączne z tematyką pozycjonowania oraz optymalizacji i modernizacji stron internetowych. W naszym przykładzie wynosi ona 1.48%, co jest wartością wystarczającą, dobrą.
  • „Tytuł strony zawiera słowo kluczowe”… – tego raczej tłumaczyć nie trzeba, podobnie jak następne dwie „kropki”, znajdujące się na grafice nieco wyżej.
  • „Tytuł strony zawiera więcej niż 40 znaków”… – na wielu blogach, których tematyka to głównie pozycjonowanie stron www, ta informacja się powiela. Jest ona bardzo istotna, również Yoast traktuje to poważnie.

Jak widać na wykresie powyżej, Yoast największe zainteresowanie. Kilka dni wcześniej wyszła wersja 1.7.4, jednakże wykres również dobitnie pokazuje olbrzymie zainteresowanie tą konkretną wtyczką do systemu WordPress. Jest na bieżąco unowocześniana, co zapewnia jej prym, jeśli chodzi o narzędzie, które wspomagają pozycjonowanie stron WWW. Zachęcamy do zainteresowania się Yoast’em. Ma on wielki potencjał.

Oryginalne zdjęcia pochodzą z yoast.com

Należy pamiętać, że korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, użytkownik wyraża zgodę na politykę prywatności i przechowywanie plików cookie, które umożliwiają sprawne działanie naszej witryny.